کوله پشتی دیجیتال آموزشی و بهره گیری از آن در یادگیری مبتنی بر پروژه

کوله پشتی دیجیتال آموزشی و بهره گیری از آن در یادگیری مبتنی بر پروژه

سکینه طالبی1 نرجس خاتون اویسی2

1) کاندایدای دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی
2) عضو هیأت علمی گروه تکنولوژِی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی پژوهش ها و دستاوردهای نو در علوم، مهندسی و فناوری های نوین(setbconf.com/2nd)
چکیده :
هدف این مقاله پرداختن به ظرفیت های کوله پشتی دیجیتال آموزشی در یادگیری مبتنی بر پروژه است. کوله¬پشتی¬ دیجیتال آموزشی، یکی از منابع آموزشی آزاد(OER) است که می¬تواند در توسعه تعاملات آموزشی و سازماندهی مطالب آموزشی در کلاس به عنوان بخشی از برنامه درسی اصلی یا تکمیلی به معلمان و مسئولین آموزشی کمک کند. کوله پشتی دیجیتال شامل فناوری بنیادی با تنوعی از فناوری-های مدولار به منظور پشتیبانی از مواد آموزشی مورد نیاز معلمان براساس سازگار شدن با ویژگی ها و نیازهای شاگردان می باشد و می تواند در تعاملات بیشتر یادگیرندگان، معلمان، والدین و مربیان مؤثر بوده و در مشارکت برای یادگیری و اثربخشی آن تأثیر بگذارد. این مهم با معرفی ویژگی¬ها، اجزاء و بخش¬های کوله پشتی دیجیتال آموزشی، ظرفیت¬ها و قابلیت¬های آن و همچنین بررسی رویکرد یادگیری مبتنی بر پروژه، مزایای آن در آموزش پروژه محور در جستجوی بهره¬گیری از آن در اثربخشی بیشتر یادگیری مبتنی بر پروژه(LBP) است.
کلمات کلیدی : کوله پشتی دیجیتال آموزشی منابع آموزشی آزاد(OER) یادگیری مبتنی بر پروژه (LBP).