ساخت یک برند از طریق تکنیک های اینستاگرام (ویژه کارآفرینان)

ماهرخ حیدری دستجردی1 ابراهیم جواهری زاده2

1) کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی-تجارت الکترونیک، دانشگاه قم، قم، ایران.
2) استادیار، دکتری مدیریت بازرگانی گرایش رفتار و مدیریت منابع انسانی، دانشگاه قم، قم، ایران.

محل انتشار : اولین همایش ملی کارآفرینی با رویکرد تولیدات داخلی(nceuma.ir)
چکیده :
این پژوهش در راستای بیان تکنیک ها و ابزارهای موثر در برندسازی که از طریق نرم افزار اینستاگرام در اختیار کاربران و به ویژه کسب و کارها قرار گرفته تا بهتر بتوانند دیده شوند و یک برند بسازند، صورت پذیرفته است. روش این پژوهش کیفی و تحلیل تم بوده و به صورت مصاحبه نیمه ساختاریافته از 14 برند در اینستاگرام صورت پذیرفته است. تکنیک های اینستاگرام شامل شناخت ابزارهای اینستاگرام و قوانین اینستاگرام می باشد که در داشتن یک پیج با بازدهی بالا و ریسک خیلی پایین به کسب و کارها در جهت برندسازی کمک شایانی می نماید. بسیاری از کسب و کارها نیازمند این هستند که از ابزارهای موجود در اینستاگرام آگاهی داشته باشند و در زمان مناسب از آنها استفاده کرده و بتوانند در دید مخاطب قرار گیرند. مورد دیگر که همواره در کمین پیج کسب و کارهای اینستاگرامی است قوانین در حال تغییر اینستاگرام است که آنها با آگاهی از این موارد می توانند این ریسک را برای پیج خود به حداق رسانده و یک برندسازی ایده آل از طریق این بستر و بسترهای مشابه اینستاگرام داشته باشند.
کلمات کلیدی : اینستاگرام برندسازی کسب و کار تکنیک های اینستاگرام قوانین اینستاگرام.