ساخت یک برند از طریق تکنیک های اینستاگرام (ویژه کارآفرینان)
ساخت یک برند از طریق تکنیک های اینستاگرام (ویژه کارآفرینان)
ماهرخ حیدری دستجردی1 ابراهیم جواهری زاده2
1) کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی-تجارت الکترونیک، دانشگاه قم، قم، ایران.
2) استادیار، دکتری مدیریت بازرگانی گرایش رفتار و مدیریت منابع انسانی، دانشگاه قم، قم، ایران.
محل انتشار :
اولین همایش ملی کارآفرینی با رویکرد تولیدات داخلی(nceuma.ir)
چکیده :
این پژوهش در راستای بیان تکنیک ها و ابزارهای موثر در برندسازی که از طریق نرم افزار اینستاگرام در اختیار کاربران و به ویژه کسب و کارها قرار گرفته تا بهتر بتوانند دیده شوند و یک برند بسازند، صورت پذیرفته است. روش این پژوهش کیفی و تحلیل تم بوده و به صورت مصاحبه نیمه ساختاریافته از 14 برند در اینستاگرام صورت پذیرفته است. تکنیک های اینستاگرام شامل شناخت ابزارهای اینستاگرام و قوانین اینستاگرام می باشد که در داشتن یک پیج با بازدهی بالا و ریسک خیلی پایین به کسب و کارها در جهت برندسازی کمک شایانی می نماید. بسیاری از کسب و کارها نیازمند این هستند که از ابزارهای موجود در اینستاگرام آگاهی داشته باشند و در زمان مناسب از آنها استفاده کرده و بتوانند در دید مخاطب قرار گیرند. مورد دیگر که همواره در کمین پیج کسب و کارهای اینستاگرامی است قوانین در حال تغییر اینستاگرام است که آنها با آگاهی از این موارد می توانند این ریسک را برای پیج خود به حداق رسانده و یک برندسازی ایده آل از طریق این بستر و بسترهای مشابه اینستاگرام داشته باشند.
کلمات کلیدی :
اینستاگرام
برندسازی
کسب و کار
تکنیک های اینستاگرام
قوانین اینستاگرام.