بررسی تاثیر اهداف رفتاری دانش اموزان بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دوران متوسطه اول در مدرسه تربیت دهلران استان ایلام
بررسی تاثیر اهداف رفتاری دانش اموزان بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دوران متوسطه اول در مدرسه تربیت دهلران استان ایلام
زهرا دیبادین1
1) دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز سمنان رشته مشاوره تحصیلی
محل انتشار :
ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
بررسی متغیرهایی که با پیشرفت تحصیلی در دروس مختلف رابطه دارد، یکی از موضوعهای اساسی پژوهش در نظام آموزش و پرورش است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر اهداف رفتاری دانش اموزان بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دوران متوسطه اول در مدرسه تربیت دهلران استان ایلام ، در میان دانشآموزان به پرسشنامه بود. جامعه مورد مطالعه دانشآموزان عادی سال متوسطه اول ، در مدرسه تربیت دهلران استان ایلام بود. بدین منظور 200 دانشآموز به روش نمونهگیری ساده تصادفی انتخاب شدند؛ و به پرسشنامه اهداف پیشرفت میگلی و همکاران (2000) پاسخ دادند. نتایج پژوهش نشان داد که رابطه بین اهداف رفتاری دانش اموزان و پیشرفت و عملکرد تحصیلی دارد.
کلمات کلیدی :
اهداف رفتاری
دانش اموزان
یادگیری
پیشرفت تحصیلی