جستجو
بررسی تاثیر اهداف رفتاری دانش اموزان بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دوران متوسطه اول در مدرسه تربیت دهلران استان ایلام
زهرا دیبادین1
چکیده :
بررسی متغیرهایی که با پیشرفت تحصیلی در دروس مختلف رابطه دارد، یکی از موضوعهای اساسی پژوهش در نظام آموزش و پرورش است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر اهداف رفتاری دانش اموزان بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دوران متوسطه اول در مدرسه تربیت دهلران استان ایلام ، در میان دانشآموزان به پرسشنامه بود. جامعه مورد مطالعه دانشآموزان عادی سال متوسطه اول ، در مدرسه تربیت دهلران استان ایلام بود. بدین منظور 200 دانشآموز به روش نمونهگیری ساده تصادفی انتخاب شدند؛ و به پرسشنامه اهداف پیشرفت میگلی و همکاران (2000) پاسخ دادند. نتایج پژوهش نشان داد که رابطه بین اهداف رفتاری دانش اموزان و پیشرفت و عملکرد تحصیلی دارد.
کلمات کلیدی : اهداف رفتاری ، دانش اموزان ، یادگیری ، پیشرفت تحصیلی
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)
آدرس وب سایت کنفرانس : lifeconf.ir
ارسال کننده : زهرا دیبادین
کد IOI مقاله : XEFC-HBKZZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEFC-HBKZZ
مقالات مشابه
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
- اصول طراحی محوطه مهدکودک براساس ارتقاء خلاقیت کودکان
- توسعه ومدیریت منابع انساني در سازمانها
- برسی تفاوت میان معماری مساجد و مسجد_ مدرسه ها با توجه به معماری مسجد_ مدرسه خانم زنجان
- Designing and development practical model for climate change education
- روانشناسی محیطی و بررسی تاثیر بازی بر آموزش و یادگیری کودکان
- بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
- تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
- تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظهی فعال دانش آموزان نارساخوان
- تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
- پيش بيني فرآيندهاي شناختي پردازش اطلاعات بر مبناي خودكارآمدي در علوم تجربي در دانش آموزان تيزهوش دبيرستاني
- اثر¬بخشی¬آموزش¬شناختی-رفتاری¬بر¬خودتنظیمی¬تحصیلی¬دانش¬آموزان¬دختر¬مقطع-متوسطه
- اثر¬بخشی¬آموزش¬شناختی-رفتاری¬بر¬اهمال¬کاری¬تحصیلی¬دانش¬آموزان¬دختر¬مقطع¬متوسطه
- (ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان
سایر مقالات محل انتشار
- تاثیر روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده (ISTDP) بر کاهش نشانگان روانشناختی در بیماران دچار شخصیت ضد اجتماعی
- بررسی اثربخشی تمرین های ورزشی بر عملکرد های شناختی و کارکرد های شناختی و اجرایی افراد عقب مانده ذهنی
- اثر پذیری هنردرمانی با تعلیق ذهنی بر مثبت اندیشی در کودکان
- همه¬گیرشناسی اقدام به خودکشی، سوء استفاده جسمی، جنسی و عاطفی در کودکان کار سنین 7 تا 12 سال شهر شیراز
- مطالعه ی نقش تعدیل گری تیپ شخصیتی دانش آموزان بر رابطه ی آموزش سواد رسانه و تفکر انتقادی – مورد مطالعه دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه ی شهر شهرضا
- مداخلات روانشناختی اضطراب و افسردگی برای افراد مبتلا به بیماری های روماتیسمی
- روشهای آموزشی گروهی جدید جهت پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری در مدرسه
- بررسی برخی ویژگی های دانش آموزان تیزهوش به منظور شناسایی بهتر این دانش آموزان
- ارزیابی عملکرد راهبران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک بر اساس الگوی جان وایلز و جوزف باندی
- بررسی موانع یادگیری دانش آموزان و ارایه راهبردهای آموزشی در کلاس های درس چند پایه شهرستان اندیمشک سال 1400-1399
- مقایسه اثربخشی روش تدریس وارونه و مشارکتی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1400
- اثربخشی برنامه آموزش تاب آوري بر نگرش هاي ناکارآمد و مؤلفه های آن در مادران داراي فرزند مبتلا به اوتیسم در شهر بندرعباس
- مقایسه شخصیت، دلبستگی و تنهایی در زنان متقاضی طلاق وعادی در شهرستان رشت در سال 1400-1401
- بررسی تاثیرات رفتار و حالات روحی معلم بر دانش آموزان
- بررسی ارتباط یادگیری ترکیبی با اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان شهرستان خوی