بررسی تاثیر اهداف رفتاری دانش اموزان بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دوران متوسطه اول در مدرسه تربیت دهلران استان ایلام

زهرا دیبادین1

چکیده :
بررسی متغیرهایی که با پیشرفت تحصیلی در دروس مختلف رابطه دارد، یکی از موضوع‌های اساسی پژوهش در نظام آموزش و پرورش است. هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر اهداف رفتاری دانش اموزان بر یادگیری و پیشرفت تحصیلی در دوران متوسطه اول در مدرسه تربیت دهلران استان ایلام ، در میان دانش‌آموزان به پرسشنامه بود. جامعه مورد مطالعه دانش‌آموزان عادی سال متوسطه اول ، در مدرسه تربیت دهلران استان ایلام بود. بدین منظور 200 دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری ساده تصادفی انتخاب شدند؛ و به پرسشنامه اهداف پیشرفت میگلی و همکاران (2000) پاسخ دادند. نتایج پژوهش نشان داد که رابطه بین اهداف رفتاری دانش اموزان و پیشرفت و عملکرد تحصیلی دارد.
کلمات کلیدی : اهداف رفتاری ، دانش اموزان ، یادگیری ، پیشرفت تحصیلی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)
آدرس وب سایت کنفرانس : lifeconf.ir
ارسال کننده : زهرا دیبادین
کد IOI مقاله : XEFC-HBKZZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEFC-HBKZZ

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  3. اصول طراحی محوطه مهدکودک براساس ارتقاء خلاقیت کودکان
  4. توسعه ومدیریت منابع انساني در سازمانها
  5. برسی تفاوت میان معماری مساجد و مسجد_ مدرسه ها با توجه به معماری مسجد_ مدرسه خانم زنجان
  6. Designing and development practical model for climate change education
  7. روانشناسی محیطی و بررسی تاثیر بازی بر آموزش و یادگیری کودکان
  8. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
  9. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  10. تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظه‌ی فعال دانش آموزان نارساخوان
  11. تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
  12. پيش بيني فرآيندهاي شناختي پردازش اطلاعات بر مبناي خودكارآمدي در علوم تجربي در دانش آموزان تيزهوش دبيرستاني
  13. اثر¬بخشی¬آموزش¬شناختی-رفتاری¬بر¬خودتنظیمی¬تحصیلی¬دانش¬آموزان¬دختر¬مقطع-متوسطه
  14. اثر¬بخشی¬آموزش¬شناختی-رفتاری¬بر¬اهمال¬کاری¬تحصیلی¬دانش¬آموزان¬دختر¬مقطع¬متوسطه
  15. (ارزیابی برنامه های آموزشی مسئولیت پذیری دانش آموزان
سایر مقالات محل انتشار
  1. تاثیر روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده (ISTDP) بر کاهش نشانگان روانشناختی در بیماران دچار شخصیت ضد اجتماعی
  2. بررسی اثربخشی تمرین های ورزشی بر عملکرد های شناختی و کارکرد های شناختی و اجرایی افراد عقب مانده ذهنی
  3. اثر پذیری هنردرمانی با تعلیق ذهنی بر مثبت اندیشی در کودکان
  4. همه¬گیرشناسی اقدام به خودکشی، سوء استفاده جسمی، جنسی و عاطفی در کودکان کار سنین 7 تا 12 سال شهر شیراز
  5. مطالعه ی نقش تعدیل گری تیپ شخصیتی دانش آموزان بر رابطه ی آموزش سواد رسانه و تفکر انتقادی – مورد مطالعه دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه ی شهر شهرضا
  6. مداخلات روانشناختی اضطراب و افسردگی برای افراد مبتلا به بیماری های روماتیسمی
  7. روشهای آموزشی گروهی جدید جهت پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری در مدرسه
  8. بررسی برخی ویژگی های دانش آموزان تیزهوش به منظور شناسایی بهتر این دانش آموزان
  9. ارزیابی عملکرد راهبران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک بر اساس الگوی جان وایلز و جوزف باندی
  10. بررسی موانع یادگیری دانش آموزان و ارایه راهبردهای آموزشی در کلاس های درس چند پایه شهرستان اندیمشک سال 1400-1399
  11. مقایسه اثربخشی روش تدریس وارونه و مشارکتی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1400
  12. اثربخشی برنامه آموزش تاب ‏آوري بر نگرش ‏هاي ناکارآمد و مؤلفه‏ های آن در مادران داراي فرزند مبتلا به اوتیسم در شهر بندرعباس
  13. مقایسه شخصیت، دلبستگی و تنهایی در زنان متقاضی طلاق وعادی در شهرستان رشت در سال 1400-1401
  14. بررسی تاثیرات رفتار و حالات روحی معلم بر دانش آموزان
  15. بررسی ارتباط یادگیری ترکیبی با اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان شهرستان خوی