ارزیابی عملکرد راهبران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک بر اساس الگوی جان وایلز و جوزف باندی

تورج میرعالی1 رحمن نورعلیزاد2 زینب فرخ پور3

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عملکرد راهبران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک بر اساس الگوی جان وایلز و جوزف باندی انجام گرفت. از نظر هدف یک پژوهش توصیفی و کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش ۶۸۸ نفر از معلم و ۱۲۰ نفر از مدیران مدارس ابتدایی اندیمشک است که استفاده از جدول مورگان تعداد ۲۳۰ نفر به روش نمونه گیری خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته در قالب شش کار کرد وظایف راهبران آموزشی و ۵۰ گویه تدوین شد. تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون کولموگروف اسمیرنوف، چون آزمون تک گروهی، تحلیل واریانس چند متغیری مانوا (MANOVA) آزمون پی گیری توکی، آزمون فریدمن کلیه محاسبات آماری از طریق نرم افزار SPSS انجام شد. یافته ها نشان داد که عملکرد راهبران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک بر اساس ابعاد ششگانه (بهسازی و آموزش، رشد حرفه ای، برقراری روابط انسانی، ارزشیابی، امور اداری، نظارت و برنامه ریزی آموزشی) تفاوت معنی داری در سطح )۰۱ /۰p<) وجود دارد. به عبارت دیگر نتایج نشان می دهد پاسخگویان ابعاد عملکرد راهبران آموزشی را نامطلوب گزارش کردند.
کلمات کلیدی : راهبر آموزشی، بهسازی و آموزش، رشد حرفه ای، برقراری روابط انسانی، ارزشیابی، امور اداری، نظارت و برنامه ریزی آموزشی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)
آدرس وب سایت کنفرانس : lifeconf.ir
ارسال کننده : رحمن نورعلیزاد
کد IOI مقاله : XEFC-HAHDZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEFC-HAHDZ

مقالات مشابه
  1. بررسی قلمرو شهر اهواز با رویکرد اکولوژی و توسعه فضای سبز شهری
  2. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  3. بررسی خودکارآمدی، تاب آوری، ترس از ارزیابی منفی، تمرکز و شرایط محیطی نوجوانان تیزهوش و عادی در دبیرستان های شهر رشت
  4. بررسی رابطه بین اضطراب ریاضی و رشته تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم و سوم دبیرستان های غیر دولتی منطقه 12 تهران
  5. بررسی عوامل موثر بر اجرای اثربخش طرح ارزشیابی توصیفی در شهرستان مریوان
  6. تاثیرشیوه های بهره ورانه ی یاددهی-یادگیری وماندگارسازی واژگان درس زبان انگلیسی سال دوم دبیرستان برواژه آموزی فراگیران کم درآمد
  7. طراحی نظام جامع یادگیری الکترونیکی با الگوی طراحی آموزشی چهار مولفه ای(4C/ID)
  8. مطالعه چالشها و راهکارهای رشد اخلاقی دانش آموزان دوره ابتدایی
  9. تاثیر روابط و تعامل عاطفی معلمان بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
  10. ضمان قراردادی جبران کاهش ارزش پول
  11. اثر تحلیل ارزیابی محیط کسب‌وکار بر توسعه فرصت‌های کارآفرینی
  12. تاثير نظام ارزشيابي موثر در پويايي سازمان ها
  13. ارزیابی عملکرد دانشگاههای غیرانتفاعی برمبنای رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) به منظور تعیین اولویت های استراتژیک
  14. رویکردزمینه- محوردرآموزش علوم تجربی و مؤلفه های آن
  15. پردازش ابری و کاربرد آن در شبکه های کامپیوتری
سایر مقالات ارائه دهنده
  1. شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موثر بر تصمیم‌گیری اخلاقی مدیران در مدارس شهر مسجد سلیمان
  2. رابطه هوش فرهنگی و هوش سازمانی با عملکرد سازمانی کارکنان آموزش و پرورش ناحیه1 شهر خرم آباد
  3. رابطه مهارت های تفکر انتقادی مدیران با خلاقیت فردی معلمان مدارس ابتدایی ناحیه 4 شهر قم است
  4. تحليل محتواي مباحث کتاب مطالعات اجتماعی پایه ي ششم ابتدایي1401-1400 به روش ویلیام رومی
  5. ارزیابی عملکرد راهبران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک بر اساس الگوی جان وایلز و جوزف باندی
  6. بررسی موانع یادگیری دانش آموزان و ارایه راهبردهای آموزشی در کلاس های درس چند پایه شهرستان اندیمشک سال 1400-1399
  7. مقایسه اثربخشی روش تدریس وارونه و مشارکتی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1400
  8. شناسایی عوامل موثر بر همکاری والدین در فعالیت های مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1400-1399
  9. رابطه بین مولفه های مدیریت دانش با تصمیم گیری گروهی دبیران متوسطه آموزش وپرورش منطقه 14 شهرتهران
سایر مقالات محل انتشار
  1. تاثیر روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده (ISTDP) بر کاهش نشانگان روانشناختی در بیماران دچار شخصیت ضد اجتماعی
  2. بررسی اثربخشی تمرین های ورزشی بر عملکرد های شناختی و کارکرد های شناختی و اجرایی افراد عقب مانده ذهنی
  3. اثر پذیری هنردرمانی با تعلیق ذهنی بر مثبت اندیشی در کودکان
  4. همه¬گیرشناسی اقدام به خودکشی، سوء استفاده جسمی، جنسی و عاطفی در کودکان کار سنین 7 تا 12 سال شهر شیراز
  5. مطالعه ی نقش تعدیل گری تیپ شخصیتی دانش آموزان بر رابطه ی آموزش سواد رسانه و تفکر انتقادی – مورد مطالعه دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه ی شهر شهرضا
  6. مداخلات روانشناختی اضطراب و افسردگی برای افراد مبتلا به بیماری های روماتیسمی
  7. روشهای آموزشی گروهی جدید جهت پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری در مدرسه
  8. بررسی برخی ویژگی های دانش آموزان تیزهوش به منظور شناسایی بهتر این دانش آموزان
  9. ارزیابی عملکرد راهبران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک بر اساس الگوی جان وایلز و جوزف باندی
  10. بررسی موانع یادگیری دانش آموزان و ارایه راهبردهای آموزشی در کلاس های درس چند پایه شهرستان اندیمشک سال 1400-1399
  11. مقایسه اثربخشی روش تدریس وارونه و مشارکتی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1400
  12. اثربخشی برنامه آموزش تاب ‏آوري بر نگرش ‏هاي ناکارآمد و مؤلفه‏ های آن در مادران داراي فرزند مبتلا به اوتیسم در شهر بندرعباس
  13. مقایسه شخصیت، دلبستگی و تنهایی در زنان متقاضی طلاق وعادی در شهرستان رشت در سال 1400-1401
  14. بررسی تاثیرات رفتار و حالات روحی معلم بر دانش آموزان
  15. بررسی ارتباط یادگیری ترکیبی با اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان شهرستان خوی