تجربه زیسته دانش آموزان ابتدایی از برنامه درسی ارائه شده در دوران قرنطینه

تجربه زیسته دانش آموزان ابتدایی از برنامه درسی ارائه شده در دوران قرنطینه

زهرا فرهادی پور1 اعظم بختیاری رنانی2

1) دانش‌آموخته رشته برنامه‌ریزی درسی دانشگاه پیام نور سمیرم، اصفهان
2) استادیار گروه علوم تربیتی،دانشگاه پیام نور،‌تهران،ایران

محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)(lifeconf.ir)
چکیده :
هدف از انجام تحقیق حاضر تجربه زیسته دانش‌آموزان از برنامه درسی ارائه شده در دوران قرنطینه بود. این پژوهش، از نوع کیفی و بر مبنای ماهیت و روش، از نوع پدیدار شناسی توصیفی است. مشارکت کنندگان این تحقیق شامل دانش آموزان دوره ابتدایی شهر بادرود بود. روش گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر مصاحبه بود و بر اساس مصاحبه های انجام شده 2 مقوله اصلی حال و هوای فراگیران و بستر یادگیری استخراج گردید. در مورد حال و هوای فراگیران از برنامه ارائه شده بدست آمد که برنامه درسی مجازی باعث بهره وری کم ، تنگنای زمانی، فرصت یادگیری و استرس در فراگیران می شود. همچنین در مورد بستر یادگیری نیز سه مورد کیفیت تدریس پایین، فقدان تنوع ابزار آموزشی و فقدان تعامل رودر رو با دانش آموزان بدست آمده است.
کلمات کلیدی : آموزش مجازی قرنطینه برنامه درسی