تجربه زیسته دانش آموزان ابتدایی از برنامه درسی ارائه شده در دوران قرنطینه

زهرا فرهادی پور1 اعظم بختیاری رنانی2

چکیده :
هدف از انجام تحقیق حاضر تجربه زیسته دانش‌آموزان از برنامه درسی ارائه شده در دوران قرنطینه بود. این پژوهش، از نوع کیفی و بر مبنای ماهیت و روش، از نوع پدیدار شناسی توصیفی است. مشارکت کنندگان این تحقیق شامل دانش آموزان دوره ابتدایی شهر بادرود بود. روش گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر مصاحبه بود و بر اساس مصاحبه های انجام شده 2 مقوله اصلی حال و هوای فراگیران و بستر یادگیری استخراج گردید. در مورد حال و هوای فراگیران از برنامه ارائه شده بدست آمد که برنامه درسی مجازی باعث بهره وری کم ، تنگنای زمانی، فرصت یادگیری و استرس در فراگیران می شود. همچنین در مورد بستر یادگیری نیز سه مورد کیفیت تدریس پایین، فقدان تنوع ابزار آموزشی و فقدان تعامل رودر رو با دانش آموزان بدست آمده است.
کلمات کلیدی : آموزش مجازی، قرنطینه، برنامه درسی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : ششمین کنفرانس ملی روانشناسی (علم زندگی)
آدرس وب سایت کنفرانس : lifeconf.ir
ارسال کننده : زهرا فرهادی پور
کد IOI مقاله : XEFC-HCEDH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEFC-HCEDH

مقالات مشابه
  1. بام سبز ، معماری پایداری ، و مصالح سبز وکاربرد آن در جهت کاهش مصرف انرژی
  2. Analysis And Design Of Active CMOS Mixer With Low IM2 & IM3
  3. تحلیل بافت های فرسوده شهری در راستای احیا و پیشگیری از فرسودگی (مطالعه موردی: محله درب نو گرگان)
  4. یهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان(پنجره دوحداره)
  5. بررسی تأثیر حالات نفسانی کاربر بر انتخاب رنگ در فضای داخلی مسکونی
  6. بررسی عناصر کالبدی در باغ های تخت ایران ؛ مطالعه موردی باغ تخت قصر قجر و باغ شازده ماهان کرمان
  7. ارزیابی آسایش حرارتی اقلیمی براساس شاخص های ماهانی و اوانز و زیست اقلیمی جهت دستیابی به معماری پایدار نمونه مورد مطالعه : شهر همدان
  8. معماري همساز با اقلیم با تاکید بر مجتمع هاي مسکونی
  9. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  10. نگاهی به معماری بومی در اقلیم گرم و مرطوب (سواحل جنوبی ایران)
  11. تحلیل و ارزیابی شاخص های پویایی در فضاهای شهری
  12. سیستم ساختمانی ترونکو، روشی نوین در معماری پایدار
  13. A Study on Sediment Settling Pattern in the Reservoir of Shahid Rajaie Dam by Using Observed Data & Empirical Methods
  14. علل بروز تخلفات مهندسی ساختمان در شهر ایلام
  15. Investigation of the Seismic Behavior of the Coupled Shear Walls
سایر مقالات محل انتشار
  1. تاثیر روان درمانی پویشی کوتاه مدت فشرده (ISTDP) بر کاهش نشانگان روانشناختی در بیماران دچار شخصیت ضد اجتماعی
  2. بررسی اثربخشی تمرین های ورزشی بر عملکرد های شناختی و کارکرد های شناختی و اجرایی افراد عقب مانده ذهنی
  3. اثر پذیری هنردرمانی با تعلیق ذهنی بر مثبت اندیشی در کودکان
  4. همه¬گیرشناسی اقدام به خودکشی، سوء استفاده جسمی، جنسی و عاطفی در کودکان کار سنین 7 تا 12 سال شهر شیراز
  5. مطالعه ی نقش تعدیل گری تیپ شخصیتی دانش آموزان بر رابطه ی آموزش سواد رسانه و تفکر انتقادی – مورد مطالعه دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه ی شهر شهرضا
  6. مداخلات روانشناختی اضطراب و افسردگی برای افراد مبتلا به بیماری های روماتیسمی
  7. روشهای آموزشی گروهی جدید جهت پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری در مدرسه
  8. بررسی برخی ویژگی های دانش آموزان تیزهوش به منظور شناسایی بهتر این دانش آموزان
  9. ارزیابی عملکرد راهبران آموزشی از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی شهرستان اندیمشک بر اساس الگوی جان وایلز و جوزف باندی
  10. بررسی موانع یادگیری دانش آموزان و ارایه راهبردهای آموزشی در کلاس های درس چند پایه شهرستان اندیمشک سال 1400-1399
  11. مقایسه اثربخشی روش تدریس وارونه و مشارکتی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی شهرستان اندیمشک در سال تحصیلی 1400
  12. اثربخشی برنامه آموزش تاب ‏آوري بر نگرش ‏هاي ناکارآمد و مؤلفه‏ های آن در مادران داراي فرزند مبتلا به اوتیسم در شهر بندرعباس
  13. مقایسه شخصیت، دلبستگی و تنهایی در زنان متقاضی طلاق وعادی در شهرستان رشت در سال 1400-1401
  14. بررسی تاثیرات رفتار و حالات روحی معلم بر دانش آموزان
  15. بررسی ارتباط یادگیری ترکیبی با اشتیاق تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان شهرستان خوی