آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر باورهای هوشی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم
آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر باورهای هوشی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم
ابوالقاسم کشاورزخوب1
1) کارشناسی، رشته راهنمایی و مشاوره دانشگاه آزاد عالیشهر- ایران
محل انتشار :
همایش ملی روانشناسی محیط های انسان ساخت(mepsypishtazanac.ir)
چکیده :
هدف تحقیق حاضر تعیین اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر باورهای هوشی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم شهر یاسوج بود. جامعه آماری تحقیق حاضر دانش آموزان متوسطه دوم شهر یاسوج و حجم نمونه تعداد 30 نفر به دو گروه آزمایش و گواه هر یک 15 نفر بودند. ابزار مورد مطالعه در تحقیق حاضر پرسشنامه اشتیاق تحصیلی شافلی و همکاران (2002)، پرسشنامه نظریه تلویحی هوش عبدالفتاح و یتس (2006) بودند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل کواریانس یک متغیری (ANCOVA) و چندمتغیری (MANCOVA) و بررسی پیش فرض های تحلیل کوواریانس (آزمون همگنی شیب رگرسیون، آزمون نرمالیتی و شیب رگرسیون) استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر باورهای هوشی، و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوم شهر یاسوج موثر است.
کلمات کلیدی :
راهبردهای یادگیری خودتنظیمی
باورهای هوشی
اشتیاق تحصیلی