رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش

علیرضا قنبرزاده شاهخالی1 مجید شکارچی دیوشلی2 مهدی عاشورپور کورکاء3 علی روستا ولدی4 شایان شریفی ویشکاسوقی5 اسماعیل علیاری6

1) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران-
2) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) ،ایران،گیلان،
3) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) ،ایران،گیلان،
4) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) ،ایران،گیلان
5) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع)
6) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) ،ایران،گیلان،

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
منظور از پیشرفت تحصیلی، موفقیت در امر تحصیل است که می تواند به مهارت در امری خاص یا تخصص در بخشی از دانش منجر شود . پیشرفت تحصیلی یا موفقیت تحصیلی، معلومات یا مهارت های اکتسابی عمومی یا خصوصی در موضوعات درسی است که معمولاً به وسیله آزمایش ها و نشانه ها یا هر دو که معلمان برای دانش آموزان وضع می کنند، اندازه گیری می شود. تلاش اغلب معلمان،به جاي افزايش انگيزه يادگيري در دانش آموزان ،اغلب صرف آرام ساختن و منضبط نگه داشتن كلاس مي شود. در این مقاله با استفاده از روش طرح های تحقیق همبستگی و علّی – مقایسه‌ای به بررسی و مطالعه رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخته شد که پس از بررسی داده های آماری یافته های حاصل از بررسی این فرضیه ها نشان داد که بین رعایت استانداردهای حرفه معلمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی : مهارت های ارتباطی پیشرفت تحصیلی نقش معلم دانش آموزان