رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش

علیرضا قنبرزاده شاهخالی1 مجید شکارچی دیوشلی2 مهدی عاشورپور کورکاء3 علی روستا ولدی4 شایان شریفی ویشکاسوقی5 اسماعیل علیاری6

چکیده :
منظور از پیشرفت تحصیلی، موفقیت در امر تحصیل است که می تواند به مهارت در امری خاص یا تخصص در بخشی از دانش منجر شود . پیشرفت تحصیلی یا موفقیت تحصیلی، معلومات یا مهارت های اکتسابی عمومی یا خصوصی در موضوعات درسی است که معمولاً به وسیله آزمایش ها و نشانه ها یا هر دو که معلمان برای دانش آموزان وضع می کنند، اندازه گیری می شود. تلاش اغلب معلمان،به جاي افزايش انگيزه يادگيري در دانش آموزان ،اغلب صرف آرام ساختن و منضبط نگه داشتن كلاس مي شود. در این مقاله با استفاده از روش طرح های تحقیق همبستگی و علّی – مقایسه‌ای به بررسی و مطالعه رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پرداخته شد که پس از بررسی داده های آماری یافته های حاصل از بررسی این فرضیه ها نشان داد که بین رعایت استانداردهای حرفه معلمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی : مهارت های ارتباطی، پیشرفت تحصیلی، نقش معلم،دانش آموزان


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : icrhema.com/1st
ارسال کننده : علیرضا قنبرزاده شاهخالی
کد IOI مقاله : XEHA-HDAKG
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XEHA-HDAKG

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  3. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  4. توسعه مدل مطلوبیت مدهای حمل‌ونقلی مربوط به هدف‌ سفرهای مختلف
  5. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  6. ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
  7. طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
  8. Designing and development practical model for climate change education
  9. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
  10. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  11. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  12. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  13. تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظه‌ی فعال دانش آموزان نارساخوان
  14. تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
  15. اثربخشي آموزش نرم افزار ان بك بر بهبود حافظه ي فعال دانش آموزان نارساخوان
سایر مقالات محل انتشار
  1. Barriers to Access Information
  2. رابطه پایگاه اقتصادی- اجتماعی و تاب آوری با تعهد سازمانی در کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس
  3. امنیت در رایانش ابری: چالش‌ها، حملات و راه‌کارها
  4. تاثیر مهارتهای فناوری اطلاعات، هویت حرفه ای، اشتیاق شغلی بر قصد ترک شغل در بین کارکنان شرکت بیمه
  5. تاثیر آزادی بیان بر حقوق و سلامت
  6. بررسی اثر تعدیلی تمرکز مالکیت بر رابطه بین ریسک‌پذیری مدیران و نگهداری وجوه نقد
  7. نقشه ی راه رشد بنگاه های اقتصادی
  8. بررسی تاثیر رضایت مشتری از خدمات الکترونیک و قصد استفاده مجدد بر عملکرد سازمان ( مطالعه موردی: بانک صادرات بندر عباس )
  9. تاثیررابطه دلبستگی بر مهارت¬های ارتباطی با سبک¬های پر‏خاشگر‏ی در دانش‌آمو‏ز‏ان
  10. تحلیل و بررسی رابطه دلبستگی به مهارت¬های سازگاری فردی و اجتماعی با تاکید بر دانش آموزان
  11. اثربخشی اجرای طرح خوانا در افزایش مهارت های زبان آموزی
  12. آسیب های اصلاحات ارضی
  13. تأثیر پرورش و آماده سازی آموزگاران پژوهشگر در ارتقاء کیفیت آموزشی دانش آموزان ابتدایی شهرستان ارومیه
  14. Mathematical modeling with a stability approach in the fuzzy environment of closed-loop supply chain programming
  15. رابطه بین سبک رهبری و رضایت کارکنان شاغل در صنعت پتروشیمی با رویکرد تحلیل همبستگی کانونی