بررسی ابعاد مختلف مراحل کارسنجی و زمانسنجی در سازمان های تولیدی و خدماتی

بررسی ابعاد مختلف مراحل کارسنجی و زمانسنجی در سازمان های تولیدی و خدماتی

آرزو سهرابی1

1) کارشناس ارشد مدیریت شهری،شهرداری منطقه 17 ،تهران ،ايران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش های کاربردی در علوم انسانی، اقتصاد، مدیریت و حسابداری(icrhema.com/1st)
چکیده :
واژه بهره وری امروز کاربرد گسترده ای در محاورات سازمانی و ارائه های دانشگاهی دارد بطوریکه طیف مشخصی از مطالعات و تحقیقات علوم مدیریت متوجه افزایش بهره وری در سازمان خدماتی یا تولیدی است. که چگونه و با چه روشی این بهره وری در ابعاد نیروی انسانی، مالی، تجهیزات فیزیکی-فنی و سرانجام تولید شکل گیرد تا شاخص هایی نظیر زمان، پول، کار و انرژی تا حد امکان صرفه جویی شود و متعاقب آن باعث ایجاد ارزش افزودی و کسب سود و منفعت برای سازمان، بنگاه تولیدی یا کارخانجات گردد. به طور کلی در طی انجام این مطالعه تشریحی، مروری منظم و هدفمند بر روند شکل گیری مراحل کارسنجی و زمانسنجی با ابعاد مختلف آن صورت پذیرفت و فرآیند ارزیابی کار به تفصیل بیان شد تا نمود انجام فرآیند مربوط به کارسنجی بهمراه زمانسنجی در خروجی شاخص قابل اندازه گیری بهره وری تولید، ارائه خدمت یا بهبود فرآیند نمایان شود.از سوی دیگر هر یک از این موضوعات قابلیت ایجاد و تعریف شاخص برای مدیریت را به تنهایی بدنبال دارند تا در داشبورد بهره وری برای تصمیم سازی و تصمیم گیری به مشاوره و کمک مدیران برآید و آنها را برای انتخاب بهترین مسیر های تولید و ارائه خدمات به مشتریان یاری رساند. و با استفاده از این فنون به شکل دهی سیستم های پاداش و جبران خدمت نیروی انسانی در مجموعه بهمراه نظام ارزیابی عملکرد رهنمود سازد.
کلمات کلیدی : کارسنجی زمانسنجی بهره وری بهبود عملکرد داشبورد مدیریت