بررسی راهکارهای علاقمند نمودن دانش آموزان دوره متوسطه دوم به درس تاریخ

بررسی راهکارهای علاقمند نمودن دانش آموزان دوره متوسطه دوم به درس تاریخ

صباح محمدی 1

1) کارشناس ارشد تاریخ ،گرایش ایران اسلامی ، دبیر تاریخ دبیرستان هدایت شهر مریوان ،کردستان ،ایران

محل انتشار : ولین کنفرانس بین المللی مطالعات نوین در علوم انسانی، علوم تربیتی ، حقوق و مطالعات اجتماعی(https://helsconf.ir/fa/)
چکیده :
تاریخ در مقطع متوسطه دوم، برای رشته علوم انسانی، جزو دروس مهم است و هر سال یک کتاب تاریخ دارد اما برای شاخه های دیگر در کل سه سال فقط یک کتاب تاریخ تدریس می شود که روی هم دو واحد است و آن تاریخ معاصر را می خوانند.درس تاریخ در مدرسه، حجم و فضای کمی دارد در حالیکه تاریخ درس سرنوشت سازی است و قدرت تحلیل را در دانش آموزان بالا می برد، و از آن مهمتر بتوانیم به بچه ها این فهم را بدهیم که هر آنچه در زندگی با آن برخورد می کنند، یک گذشته ای دارد و آن گذشته یعنی تاریخ. پژوهنده نيز طي سالها تجربه بخوبي درك نموده كه دانش آموزان این دوره بطور كلي علاقه اي به درس تاريخ و كلاس تاريخ ندارند ، پس با شروع اين كار پژوهشي سعي مي كند راههايي جهت ايجاد علاقه و شوق در دانش آموزان ايجاد كند ، تا اين مشكل بزرگ را در كلاس درس مرتفع سازد.
کلمات کلیدی : تاریخ متوسطه دوم دبیر علاقه مدرسه