اختلال ریاضی در عملیات جمع و تفریق در دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی و حل آن

اختلال ریاضی در عملیات جمع و تفریق در دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی و حل آن

علیرضا قنبرزاده شاهخالی1 عرفان عارفی فر2 مجید شکارچی دیوشلی3 محمدرضا سبحانی اصل4 محدثه سبحانی اصل5 علیرضا حسین پور مقدم6 محمدامین پورزاهد7

1) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران-
2) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران،
3) دانشجوی کارشناسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) ،ایران،گیلان،
4) کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران،
5) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس بنت الهدی صدر رشت، ایران،
6) دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران،
7) کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی(ع) رشت، ایران،

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com/3rd)
چکیده :
مقاله حاضر به بررسی و حل مشکل اختلال ریاضی تعدادی از دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی در شهرستان شفت می پردازد ،بعد از بررسی ها و استفاده از روش های مختلف مصاحبه و مشاهده عملکرد چند دانش آموز این موضوع آشکار شد که این دانش آموزان در بخش جمع و تفریق دچار اختلال نسبتا شدیدی هستند و نیاز به انجام روش هایی برای حل این مشکل وجود دارد،پس از صحبت و درمیان گذاشتن موضوع با افراد با مسلط به اینگونه مسائل شروع به طراحی راه حل هایی ابتدا برای از بین بردن استرس دانش آموزان و در ادامه برای حل مشکل اصلی دانش آموزان پرداختم. با انجام روش ها و آموزش هایی مثل آموزش دادن روش انتقالی کار با جدول ارزش مکانی و موارد دیگر نتایج مطلوبی در این دانش آموزان دیده شد به گونه ای که جمع و تفریق دو رقمی را تا حد مطلوبی حل می کردند .
کلمات کلیدی : ریاضی جمع و تفریق اختلالات آموزش .