تاثیر اختلالات یادگیری و انواع آن در زندگی اجتماعی کودکان
تاثیر اختلالات یادگیری و انواع آن در زندگی اجتماعی کودکان
عباس ضیائی1 سجاد شفیعی2 محمد زارع آذرخوارانی3 احمدرضا سلطانی4
1) دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر اصفهان
2) دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر اصفهان
3) دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر اصفهان
4) دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس باهنر اصفهان
محل انتشار :
سومین کنگره بین المللی مدیریت، اقتصاد، علوم انسانی و توسعه کسب و کار(3icmba.ir)
چکیده :
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه ای است. ناتوانی های یادگیری یا اختلالات یادگیری ، اصطلاحی مادر برای طیف گسترده ای از مشکلات یادگیری است. ناتوانی یادگیری ارتباطی با هوش یا انگیزه ندارد. کودکان دارای اختلال یادگیری تنبل یا خنگ نیستند. در حقیقت ، اکثر آنها به اندازه بقیه باهوش هستند. فقط سیم کشی مغز آنها متفاوت است. این تفاوت بر نحوه دریافت و پردازش اطلاعات توسط آنها تأثیر می گذارد. نتایج حاصل از پژوهش نشان میدهد که: عوامل موثر بر یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان بسیار گسترده و وسیع میباشند، شناسایی این عوامل و رفع مشکلات و نارساییهای در سیستم آموزشی علیالخصوص برای حل مشکلات کودکان ناتوان یادگیری بسیار مهم است. یادگیرندگان از نظر شخصیتی، نگرشها، واكنشهای هیجانی، شیوهها و سبكهای یادگیری، سبكهای شناختی و غیره با هم تفاوتهایی دارند كه یادگیری و نحوهی برخورد آنها با مسائل و مشكلات را تحت تأثیر قرار میدهد.
کلمات کلیدی :
ناتوانی یادگیری
نارسایی
فراگیران
اختلالات