باورهای اساسی و ادراک حمایت عاطفی معلم با مشکلات یاد گیری در دانش آموزان دختر

باورهای اساسی و ادراک حمایت عاطفی معلم با مشکلات یاد گیری در دانش آموزان دختر

فاطمه السادات طباطبایی1 سمیه فلاح تفتی2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان
2) دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی و استادیار حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com)
چکیده :
حمايت عاطفي معلم منجر به رضايت از مدرسه، افزايش انگيزش و عملکرد تحصيلي، تمايل به تسلط در يادگيري و سازگاري رواني مي شود . داشتن دوستان و همکلاسی هایی که علاقه بيشتر و نگرش مثبت تري به علم دارند، باعث مي شوند دانش آموزان نگرش مطلوب تري نسبت به علم داشته باشند و عملکرد و تعامل آنها را در فعاليت هاي علمي اختياري افزايش مي دهد. در این پژوهش، باورهای اساسی و ادراک حمایت عاطفی معلم با مشکلات یادگیری در دانش‌آموزان دختر مورد پژوهش قرار گرفته که با ابزار مقالات و کتابها و مجلات معتبر و با روش مروری ، مورد پژوهش قرار می گیرد. نتایج پژوهش بدین شرح است: حمایت عاطفی معلمان و باورهای اساسی مثبت درباره توانایی دانش‌آموزان دختر، با کاهش مشکلات رفتاری و اجتماعی در آنها مرتبط است. این پژوهش نشان داد که حمایت عاطفی معلمان به عنوان یک عامل مهم در پیش‌بینی و پیشگیری از مشکلات رفتاری و اجتماعی در دانش‌آموزان دختر عمل می‌کند.
کلمات کلیدی : باورهای اساسی ادراک حمایت عاطفی معلم مشکلات یاد گیری دانش آموزان