باورهای اساسی و ادراک حمایت عاطفی معلم با مشکلات یاد گیری در دانش آموزان دختر

فاطمه السادات طباطبایی1 سمیه فلاح تفتی2

چکیده :
حمايت عاطفي معلم منجر به رضايت از مدرسه، افزايش انگيزش و عملکرد تحصيلي، تمايل به تسلط در يادگيري و سازگاري رواني مي شود . داشتن دوستان و همکلاسی هایی که علاقه بيشتر و نگرش مثبت تري به علم دارند، باعث مي شوند دانش آموزان نگرش مطلوب تري نسبت به علم داشته باشند و عملکرد و تعامل آنها را در فعاليت هاي علمي اختياري افزايش مي دهد. در این پژوهش، باورهای اساسی و ادراک حمایت عاطفی معلم با مشکلات یادگیری در دانش‌آموزان دختر مورد پژوهش قرار گرفته که با ابزار مقالات و کتابها و مجلات معتبر و با روش مروری ، مورد پژوهش قرار می گیرد. نتایج پژوهش بدین شرح است: حمایت عاطفی معلمان و باورهای اساسی مثبت درباره توانایی دانش‌آموزان دختر، با کاهش مشکلات رفتاری و اجتماعی در آنها مرتبط است. این پژوهش نشان داد که حمایت عاطفی معلمان به عنوان یک عامل مهم در پیش‌بینی و پیشگیری از مشکلات رفتاری و اجتماعی در دانش‌آموزان دختر عمل می‌کند.
کلمات کلیدی : باورهای اساسی، ادراک حمایت عاطفی معلم ، مشکلات یاد گیری ، دانش آموزان


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان
آدرس وب سایت کنفرانس : huconf.com
ارسال کننده : سمیه فلاح تفتی
کد IOI مقاله : XKDB-AZAEKE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XKDB-AZAEKE

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  3. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  4. توسعه مدل مطلوبیت مدهای حمل‌ونقلی مربوط به هدف‌ سفرهای مختلف
  5. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  6. ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
  7. طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
  8. Designing and development practical model for climate change education
  9. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
  10. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  11. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  12. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  13. تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظه‌ی فعال دانش آموزان نارساخوان
  14. تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
  15. اثربخشي آموزش نرم افزار ان بك بر بهبود حافظه ي فعال دانش آموزان نارساخوان
سایر مقالات محل انتشار
  1. تاثیر هنر و معماری اقوام مختلف بر معماری بناهای دوران هخامنشی
  2. نحوه اثرگذاری بازاریابی موبایلی بر مدیریت فروش در کسب و کارهای کوچک (مورد مطالعه نمایندگی های بیمه دانا شهر کرمانشاه)
  3. رتبه بندی بازاریابی ایمیلی بر تجارت الکترونیک
  4. طراحی الگوی مشارکت‌پذیری شهروندان در کنترل ویروس کووید 19 با روش داده بنیاد
  5. The methodology of implementing the issuance and payment of car damage with the help of blockchain technology
  6. The Dynamics of Nuclear Proliferation: Historical Contexts and Contemporary Challenges
  7. بررسی علل دین گریزی، بی حجابی و تاثیر فرهنگ غرب بر آن و بر هویت نسل جوان بین دانش آموزان دبیرستان دخترانه
  8. Exploring Reconfigured International Marketing Strategies Amidst COVID-19: An Investigation Based on Company Resources and Capabilities Utilizing a Blended Research Methodology Approach
  9. کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری(مورد مطالعه: مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر)
  10. Shaping the Post-War World II The Yalta Conference of 1945 and Its Global Impact
  11. رویکردهای ورشکستگی و نظام های بازسازی
  12. Investigating the impact of corporate social responsibility criteria in paying management incentives on reducing profit management
  13. مطالعه عوامل فرار مالیاتی و پیشنهاد راهکارهایی جهت مقابله با آن
  14. ارزیابی میزان به‌کارگیری مؤلفه‌های نظام مدیریت دانش در فرماندهی انتظامی استان مرکزی
  15. بررسی اختلالات عاطفی واختلالات یادگیری دانش اموزان