جستجو
باورهای اساسی و ادراک حمایت عاطفی معلم با مشکلات یاد گیری در دانش آموزان دختر
فاطمه السادات طباطبایی1 سمیه فلاح تفتی2
چکیده :
حمايت عاطفي معلم منجر به رضايت از مدرسه، افزايش انگيزش و عملکرد تحصيلي، تمايل به تسلط در يادگيري و سازگاري رواني مي شود . داشتن دوستان و همکلاسی هایی که علاقه بيشتر و نگرش مثبت تري به علم دارند، باعث مي شوند دانش آموزان نگرش مطلوب تري نسبت به علم داشته باشند و عملکرد و تعامل آنها را در فعاليت هاي علمي اختياري افزايش مي دهد. در این پژوهش، باورهای اساسی و ادراک حمایت عاطفی معلم با مشکلات یادگیری در دانشآموزان دختر مورد پژوهش قرار گرفته که با ابزار مقالات و کتابها و مجلات معتبر و با روش مروری ، مورد پژوهش قرار می گیرد. نتایج پژوهش بدین شرح است: حمایت عاطفی معلمان و باورهای اساسی مثبت درباره توانایی دانشآموزان دختر، با کاهش مشکلات رفتاری و اجتماعی در آنها مرتبط است. این پژوهش نشان داد که حمایت عاطفی معلمان به عنوان یک عامل مهم در پیشبینی و پیشگیری از مشکلات رفتاری و اجتماعی در دانشآموزان دختر عمل میکند.
کلمات کلیدی : باورهای اساسی، ادراک حمایت عاطفی معلم ، مشکلات یاد گیری ، دانش آموزان
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم انسانی
محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان
آدرس وب سایت کنفرانس : huconf.com
ارسال کننده : سمیه فلاح تفتی
کد IOI مقاله : XKDB-AZAEKE
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XKDB-AZAEKE
مقالات مشابه
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
- ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
- توسعه مدل مطلوبیت مدهای حملونقلی مربوط به هدف سفرهای مختلف
- مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
- ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
- طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
- Designing and development practical model for climate change education
- بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
- بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
- تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
- اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
- تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظهی فعال دانش آموزان نارساخوان
- تأثیر ویژگی های شخصیتی معلمان بر انگیزه پیشرفت در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز سال 94- 93
- اثربخشي آموزش نرم افزار ان بك بر بهبود حافظه ي فعال دانش آموزان نارساخوان
سایر مقالات محل انتشار
- تاثیر هنر و معماری اقوام مختلف بر معماری بناهای دوران هخامنشی
- نحوه اثرگذاری بازاریابی موبایلی بر مدیریت فروش در کسب و کارهای کوچک (مورد مطالعه نمایندگی های بیمه دانا شهر کرمانشاه)
- رتبه بندی بازاریابی ایمیلی بر تجارت الکترونیک
- طراحی الگوی مشارکتپذیری شهروندان در کنترل ویروس کووید 19 با روش داده بنیاد
- The methodology of implementing the issuance and payment of car damage with the help of blockchain technology
- The Dynamics of Nuclear Proliferation: Historical Contexts and Contemporary Challenges
- بررسی علل دین گریزی، بی حجابی و تاثیر فرهنگ غرب بر آن و بر هویت نسل جوان بین دانش آموزان دبیرستان دخترانه
- Exploring Reconfigured International Marketing Strategies Amidst COVID-19: An Investigation Based on Company Resources and Capabilities Utilizing a Blended Research Methodology Approach
- کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری(مورد مطالعه: مدارس ابتدایی شهرستان نوشهر)
- Shaping the Post-War World II The Yalta Conference of 1945 and Its Global Impact
- رویکردهای ورشکستگی و نظام های بازسازی
- Investigating the impact of corporate social responsibility criteria in paying management incentives on reducing profit management
- مطالعه عوامل فرار مالیاتی و پیشنهاد راهکارهایی جهت مقابله با آن
- ارزیابی میزان بهکارگیری مؤلفههای نظام مدیریت دانش در فرماندهی انتظامی استان مرکزی
- بررسی اختلالات عاطفی واختلالات یادگیری دانش اموزان