تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری

بهروز قلائی1 زهرا شریفی پور2

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر هوشمندسازی کلاس درس در افزایش کیفیت تدریس معلمان و تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به یادگیری بوده است .روش تحقیق توصیفی از نوع علی مقایسه ای بوده است . جامعه پژوهش حاضر عبارتست از همه دانش آموزان شهرستان ساوه که در مدارس هوشمند و غیر هوشمند این شهرستان مشغول به تحصیل می باشند. از بین همه دانش آموزان مدارس هوشمند و غیر هوشمند شهرستان ساوه، تعداد 60 نفر ( در دو گروه 30 نفره مدرسه هوشمند و 30 نفره مدرسه غیر هوشمند) به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای برای اجرای پژوهش حاضر انتخاب شدند.برای گردآوری اطلاعات از سه پرسشنامه کیفیت تدریس معلمان ، هوشمندسازی مدارس و نگرش دانش آموزان نسبت به یادگیری استفاده شده است. نتایج بررسی ها نشان داد بین میزان کیفیت تدریس معلمان مدارس هوشند و مدارس غیر هوشمند تفاوت معناداری وجود دارد ( 58=df و p<0/05) و میان میزان نگرش به یادگیری دانش آموزان مدارس هوشمند و مدارس غیر هوشمند تفاوت معناداری وجود ندارد ( 58=df و p=0/359 ) .
کلمات کلیدی : هوشمندسازی،کیفیت تدریس،نگرش به یادگیری،آموزش الکترونیک، دانش آموزان


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس بين‌المللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2hpsconf.com
ارسال کننده : زهرا شریفی پور
کد IOI مقاله : XYZD-ZZDFD
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZD-ZZDFD

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  3. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  4. بررسی تکنیک های نوین طراحی با رویکرد به معماری پایدار
  5. توسعه مدل مطلوبیت مدهای حمل‌ونقلی مربوط به هدف‌ سفرهای مختلف
  6. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  7. ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
  8. طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
  9. بومیسازی تکنولوژی نماهای هوشمند با توجه به اصول هندسه ایرانی
  10. Designing and development practical model for climate change education
  11. راهبرد بهینه سازی تکنولوژی معاصر بر مبنای هندسه ایرانی در راستای حفظ هویت بناهای معاصر
  12. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
  13. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  14. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  15. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی جرم شناختی سوء استفاده جنسی از زنان در محیط کار (با تأکید بر حقوق ایران)
  2. A comprehensive meta-analysis of effectiveness of therapeutic interventions to improve the symptoms of autism in Iran (2005-2013)
  3. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
  4. « خود » شناسی در رویکردهای مختلف (با تاکید بر رویکردهای روان شناختی و دینی-فلسفی)
  5. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  6. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  7. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  8. بررسی تأثیر رویکردهای مدیریت دولتی¬نوین به تعهد سازمانی در بانک کشاورزی اصفهان
  9. بررسی ارتباط بین ابعاد کیفیت زندگی و شادکامی در معلمان ابتدایی
  10. بررسي نظام حقوقی اشغال نظامی از منظر حقوق بين‌الملل با تاکید بر جنگ عراق علیه ایران
  11. بررسی رابطه بخشودگی با کمال گرايی معلمان ابتدايی
  12. اصول تربیت دینی از منظر نهج الفصاحه
  13. در جستجوی اثربخشی: بررسی تطبیقی تحلیلی شایستگی‌های اجتماعی در میان معلمان ایران و جهان براساس اسناد بالا دستی
  14. The Effect of Emotionally-Focused Therapy (EFT) on marital adjustment of discord couples
  15. بررسی پیامدهای هیدروپلتیکی بحران آب در منطقه غرب آسیا