تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری

تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری

بهروز قلائی1 زهرا شریفی پور2

1) دکترای روانشناسی تربیتی ، دانشگاه فرهنگیان اراک ، ایران -
2) دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی ، دانشگاه فرهنگیان اراک ،ایران-

محل انتشار : دومین کنفرانس بين‌المللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی(2hpsconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر هوشمندسازی کلاس درس در افزایش کیفیت تدریس معلمان و تغییر نگرش دانش آموزان نسبت به یادگیری بوده است .روش تحقیق توصیفی از نوع علی مقایسه ای بوده است . جامعه پژوهش حاضر عبارتست از همه دانش آموزان شهرستان ساوه که در مدارس هوشمند و غیر هوشمند این شهرستان مشغول به تحصیل می باشند. از بین همه دانش آموزان مدارس هوشمند و غیر هوشمند شهرستان ساوه، تعداد 60 نفر ( در دو گروه 30 نفره مدرسه هوشمند و 30 نفره مدرسه غیر هوشمند) به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای برای اجرای پژوهش حاضر انتخاب شدند.برای گردآوری اطلاعات از سه پرسشنامه کیفیت تدریس معلمان ، هوشمندسازی مدارس و نگرش دانش آموزان نسبت به یادگیری استفاده شده است. نتایج بررسی ها نشان داد بین میزان کیفیت تدریس معلمان مدارس هوشند و مدارس غیر هوشمند تفاوت معناداری وجود دارد ( 58=df و p<0/05) و میان میزان نگرش به یادگیری دانش آموزان مدارس هوشمند و مدارس غیر هوشمند تفاوت معناداری وجود ندارد ( 58=df و p=0/359 ) .
کلمات کلیدی : هوشمندسازی کیفیت تدریس نگرش به یادگیری آموزش الکترونیک دانش آموزان