جستجو
بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
محمود رستمی1 رقیه شیرزاد راد جلالی2 ربابه حقیقت پسند3
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول متوسطه با مولفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان پایه اول دبیرستان در شهرستان آستانه اشرفیه بود . ارزشیابی در این تحقیق شامل انواع ارزشیابی، ارزشیابی تشخیصی ، ارشیابی تکوینی ، ارزشیابی پایانی و ارزشیابی پایانی است . روش انجام پژوهش توصیفی و جامعه آماري شامل کلیه معلمان پایه اول متوسطه شاغل در شهرستان آستانه اشرفیه در سال تحصیلی 94 - 1393 که شامل 90 نفر بودند. جهت جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و ضریب پایایی پرسشنامه پس از محاسبه آلفای کرونباخ ( 934/0 ) بدست آمد . تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss در سطوح آمار استنباطی و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج یافته های پژوهش عنوان می کند که میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان از ارزشیابی و کاربرد آنها در تدریس رابطه معنی داری وجود دارد . همچنین مشخص شد که دانش و آگاهی معلمان از کاربردهای متنوع ابزارهای توصیفی بسیار محدود است ، بویژه اینکه آنها از نقش و اهداف ابزارهایی مانند پوشه کار ثبت مشاهدات ، خودسنجی و همسان سنجی اطلاع محدودی دارند . بعلاوه برخی از مهمترین مشکلات مربوط به بکارگیری انواع ابزارها عبارتند از وقتگیر بودن ، زیادی تعداد دانش آموز در کلاس و عدم توجیه والدین نام برد در نهایت پیشنهادهایی برای بکارگیری بهتر ابزارها از جانب معلمان مطرح گردید .
کلمات کلیدی :
مقطع اول دبیرستان ؛ کاربرد در تدریس ؛ ارزشیابی
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس بينالمللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2hpsconf.com
کد IOI مقاله : XYZD-ZZDFC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZD-ZZDFC
سایر مقالات ارائه دهنده
- بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
- ساختار تصميم گيری مطلوب در طراحی برنامه درسی آموزش عالی
- بررسی میزان استفاده معلمان از تکنولوژی آموزشی بر میزان یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی پایه ششم ابتدائی
- نگاهی اجمالی به مبانی برنامه های درسی در عرصه ی جهانی شدن
- ارزشیابی دوره های آموزشی اعضای هیئت علمی و کارکنان در آموزش عالی
سایر مقالات محل انتشار
- بررسی جرم شناختی سوء استفاده جنسی از زنان در محیط کار (با تأکید بر حقوق ایران)
- A comprehensive meta-analysis of effectiveness of therapeutic interventions to improve the symptoms of autism in Iran (2005-2013)
- بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
- « خود » شناسی در رویکردهای مختلف (با تاکید بر رویکردهای روان شناختی و دینی-فلسفی)
- بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
- تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
- اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
- بررسی تأثیر رویکردهای مدیریت دولتی¬نوین به تعهد سازمانی در بانک کشاورزی اصفهان
- بررسی ارتباط بین ابعاد کیفیت زندگی و شادکامی در معلمان ابتدایی
- بررسي نظام حقوقی اشغال نظامی از منظر حقوق بينالملل با تاکید بر جنگ عراق علیه ایران
- بررسی رابطه بخشودگی با کمال گرايی معلمان ابتدايی
- اصول تربیت دینی از منظر نهج الفصاحه
- در جستجوی اثربخشی: بررسی تطبیقی تحلیلی شایستگیهای اجتماعی در میان معلمان ایران و جهان براساس اسناد بالا دستی
- The Effect of Emotionally-Focused Therapy (EFT) on marital adjustment of discord couples
- بررسی پیامدهای هیدروپلتیکی بحران آب در منطقه غرب آسیا