بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه

محمود رستمی1 رقیه شیرزاد راد جلالی2 ربابه حقیقت پسند3

چکیده :
هدف این پژوهش بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول متوسطه با مولفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان پایه اول دبیرستان در شهرستان آستانه اشرفیه بود . ارزشیابی در این تحقیق شامل انواع ارزشیابی، ارزشیابی تشخیصی ، ارشیابی تکوینی ، ارزشیابی پایانی و ارزشیابی پایانی است . روش انجام پژوهش توصیفی و جامعه آماري شامل کلیه معلمان پایه اول متوسطه شاغل در شهرستان آستانه اشرفیه در سال تحصیلی 94 - 1393 که شامل 90 نفر بودند. جهت جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد و ضریب پایایی پرسشنامه پس از محاسبه آلفای کرونباخ ( 934/0 ) بدست آمد . تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss در سطوح آمار استنباطی و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج یافته های پژوهش عنوان می کند که میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان از ارزشیابی و کاربرد آنها در تدریس رابطه معنی داری وجود دارد . همچنین مشخص شد که دانش و آگاهی معلمان از کاربردهای متنوع ابزارهای توصیفی بسیار محدود است ، بویژه اینکه آنها از نقش و اهداف ابزارهایی مانند پوشه کار ثبت مشاهدات ، خودسنجی و همسان سنجی اطلاع محدودی دارند . بعلاوه برخی از مهمترین مشکلات مربوط به بکارگیری انواع ابزارها عبارتند از وقتگیر بودن ، زیادی تعداد دانش آموز در کلاس و عدم توجیه والدین نام برد در نهایت پیشنهادهایی برای بکارگیری بهتر ابزارها از جانب معلمان مطرح گردید .
کلمات کلیدی : مقطع اول دبیرستان ؛ کاربرد در تدریس ؛ ارزشیابی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : دومین کنفرانس بين‌المللی علـوم انسـانـی، روانـشـنــاسـی و علوم اجتمـاعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 2hpsconf.com
کد IOI مقاله : XYZD-ZZDFC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYZD-ZZDFC

سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی جرم شناختی سوء استفاده جنسی از زنان در محیط کار (با تأکید بر حقوق ایران)
  2. A comprehensive meta-analysis of effectiveness of therapeutic interventions to improve the symptoms of autism in Iran (2005-2013)
  3. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
  4. « خود » شناسی در رویکردهای مختلف (با تاکید بر رویکردهای روان شناختی و دینی-فلسفی)
  5. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  6. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  7. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  8. بررسی تأثیر رویکردهای مدیریت دولتی¬نوین به تعهد سازمانی در بانک کشاورزی اصفهان
  9. بررسی ارتباط بین ابعاد کیفیت زندگی و شادکامی در معلمان ابتدایی
  10. بررسي نظام حقوقی اشغال نظامی از منظر حقوق بين‌الملل با تاکید بر جنگ عراق علیه ایران
  11. بررسی رابطه بخشودگی با کمال گرايی معلمان ابتدايی
  12. اصول تربیت دینی از منظر نهج الفصاحه
  13. در جستجوی اثربخشی: بررسی تطبیقی تحلیلی شایستگی‌های اجتماعی در میان معلمان ایران و جهان براساس اسناد بالا دستی
  14. The Effect of Emotionally-Focused Therapy (EFT) on marital adjustment of discord couples
  15. بررسی پیامدهای هیدروپلتیکی بحران آب در منطقه غرب آسیا