تاثیرفرآیندهای بازاریابی کارآفرینانه بر تغییرات کسب و کار

تاثیرفرآیندهای بازاریابی کارآفرینانه بر تغییرات کسب و کار

انسیه فائق1

1) دانشجوی دکتری تخصصی،مدیریت بازرگانی،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد کیش، ایران

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com)
چکیده :
در سال‌های گذشته چیزهای زیادی تغییر کرده است، از پیشرفت‌های تکنولوژیکی که شیوه ارتباط ما را متحول می‌کند تا رویدادهای لرزاننده جهان (مانند 19COVID-) .اگرچه عدم قطعیت زیادی پیرامون این تغییرات وجود دارد، اما چیزی که روشن است این است که تجارت هرگز مثل قبل نخواهد بود.این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان بازاریابی را با زمینه‌های کارآفرینانه ، متناسب کرد. با وجود اینکه بازاریابی یک عامل کلیدی در بقا و توسعه سرمایه گذاری های تجاری است، به نظر می رسد تعدادی از ویژگی های کارآفرینی با بازاریابی مغایرت دارند. علت این امررا می توان به اتکای بیش از حد به پایگاه داده مشتری ، تخصص بازاریابی محدود و دخالت متغیرهای پیش بینی نشده اختصاص داد. با این حال، کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک بازاریابی را به شیوه‌ای تفسیر می‌کنند که با تئوری و عمل استاندارد کتب درسی مطابقت ندارد. کارآفرینان تمایل دارند نوآور- گرا باشند و توسط ایده های جدید و بازار شهودی هدایت شوند، نه مشتری مداری .آنها هدف گذاری در بازارها را به جای تکیه بر فرآیندهای تقسیم بندی، هدف گذاری و موقعیت «از بالا به پایین» ،از طریق خود انتخابی از پایین به بالا و توصیه های مشتریان و سایر گروه های تأثیرگذار،طبقه بندی می کنند و روش های بازاریابی تعاملی را به ترکیب سنتی آمیخته بازاریابی ترجیح می دهند.آنها همچنین اطلاعات را از طریق شبکه های غیررسمی جمع آوری می کنند تا سیستم های اطلاعاتی رسمی. این فرآیندها به نقاط قوت کارآفرینی تمرکز نموده و سبک بازاریابی را نشان می‌دهند که در حوزه کارآفرینی مناسب‌تر است، نه بازاریابی که به دلیل محدودیت‌های منابع در رتبه دوم قرار دارد.
کلمات کلیدی : بازاریابی کارآفرینی تغییر کسب و کار