بررسی اختلالات عاطفی واختلالات یادگیری دانش اموزان
بررسی اختلالات عاطفی واختلالات یادگیری دانش اموزان
زهراجعفرزاده قهدریجانی1
1) دانشجوی کارشناسی ارشدتاریخ وفلسفه اموزش وپرورش ،دانشگاه ازاداسلامی واحداصفهان (خوراسگان )،ایران
محل انتشار :
چهارمین کنفرانس بین المللی تحقیقات پیشرفته در مدیریت و علوم انسانی مونیخ، آلمان(huconf.com)
چکیده :
اختلال عاطفی و اختلالات یادگیری دانشآموزان مسئلهی جدی است، بنابراین ضرورت دارد به آن پرداخته شود. هدف از مطالعه حاضر مروری نظام مند بر اختلالات عاطفی و اختلالات دانشآموزان بود. مطالعه مروری منظم حاضر، در اذر سال 1402، با استفاده از موتورهای جستجوگر sid،magiran،googlescholar و همچنین با استفاده از کلیدواژههای بررسی، اختلالات عاطفی، اختلالات یادگیری، دانشآموزان انجام شد.7 مقاله موردبررسی در فاصله زمانی 1369 تا 1400 قرار گرفت. كودكان با تنشهای عاطفي نمیتوانند از حداكثر تواناییهای بالقوه خود به طرز صحيح استفاده كنند و لذا کشمکشها و تضادهاي رواني میتواند سبب مشكلات يادگيري در يك يا چند زمينه درسي شود. همینطور آبشخور مشكل عاطفي كودك میتواند از ناتواني او در يادگيري در زمینه درسي ويژه باشد. یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود اختلالات یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتمادبهنفس و عزتنفس و ترک تحصیل آنها میشود. برچسبهای «عقبمانده»، «تنبل» و غیره به این قبیل دانش آموزان آنها را از ادامه تحصیل بازمیدارد و لطمات جبرانناپذیری ازنظر روانی و اقتصادی به کودک و خانواده و نظام آموزشوپرورش کشور وارد خواهد کرد. یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود اختلالات یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی، کاهش اعتمادبهنفس و عزتنفس و ترک تحصیل آنها میشود. این کودکان میتوانند یاد بگیرند و درنهایت اینگونه هم خواهد شد؛ به شرطی که مدارس نسبت به نیازهای آموزشی ویژه آنان از خود حساسیت نشان دهد. در مدارسی که دارای برنامه آموزشی خوب سازماندهی شده و متنوع هستند، نیازهای آموزشی ویژه را باقدرت تأمین میکند، با والدین در تعامل هستند، فرهنگ تشویق و شرکت را گسترش میدهند، تشخیص میدهند که انعطافپذیری، رمز کسب موفقیتها است و از بیشترین احتمال برای کسب موفقیت در کمک به این دانش آموزان در امر یادگیری برخوردار هستند.
واژگان کلیدی: بررسی، اختلالات عاطفی، اختلالات یادگیری، دانش¬آموزان
کلمات کلیدی :
واژگان کلیدی: بررسی
اختلالات عاطفی
اختلالات یادگیری
دانش¬آموزان