تحلیل مواد 211 و 212 و 213 آیین‌نامه راهنمایی‌ و رانندگی ایران و چگونگی ایمن سازی مسیر در عملیات های اجرایی

تحلیل مواد 211 و 212 و 213 آیین‌نامه راهنمایی‌ و رانندگی ایران و چگونگی ایمن سازی مسیر در عملیات های اجرایی

محمدرضا اسکندری1 محمدرضا کمالی نژاد2

1) عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، ایران
2) دانشجوی کارشناسی ارشد عمران گرایش مهندسی حمل و نقل، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، قزوین، ایران

محل انتشار : دومین کنگره بین المللی علوم، مهندسی و فن آوری های نو(secongress.com)
چکیده :
در مفاد مواد 211، 212 و 213 آیین‌نامه راهنمایی‌ و رانندگی ایران، تأکید بر اهمیت هماهنگی و اطلاع‌رسانی از سوی دستگاه‌های مسئول، افراد مشغول به کار در راه‌های عمومی، و شهرداری‌ها و مأمورین فضای سبز آمده است. ماده 211 نیازمندی راهبری مناسب قبل از هر عملیات اجرایی را بر روی راه‌ها تأکید می‌کند. ماده 212 نیز به وظیفه اطلاع‌رسانی از سوی افراد مشغول به کار در راه و تجهیزات آنان با علایم ایمنی معتبر اشاره دارد؛ همچنین به بیان نکات مهم و اصول اساسی در ایمن سازی مسیر ها در هنگام انجام عملیات های اجرایی و تأکید بر استفاده از علایم هشداردهنده و ویژگی آن ها مانند قابل روئیت بودن علایم، فاصله و ارتفاع مناسب و درست نصب آن ها و نکات ارزنده ی دیگر می پردازد. در مورد ماده 213، شهرداری‌ها موظف به باز نگه‌داشتن مثلث دید در تقاطع‌ها هستند.
کلمات کلیدی : آیین‌نامه راهنمایی‌ و رانندگی ایران ماده 211 ماده 212 ماده 213 ایمنی ترافیک ایمن سازی راه عملیات های اجرایی