رابطه بین تعامل اجتماعی و رضایت مشتری با توجه به نقش میانجی تجربه مشتری

رابطه بین تعامل اجتماعی و رضایت مشتری با توجه به نقش میانجی تجربه مشتری

محمد چقر1 عبدالقادر تکه ئی2

1) دانش آموخته کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گنبد کاووس، گروه مدیریت، گنبد کاووس، ایران
2) استادیار، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گنبد کاووس، گروه مدیریت، گنبد کاووس، ایران

محل انتشار : اولین کنفرانس ملی مدیریت در عصر تحولات با تاکید بر فناوری، علم و عمل(manageuma.ir)
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر شناخت رابطه بین تعامل اجتماعی و رضایت مشتری با توجه به نقش میانجی تجربه مشتری در فروشگاه های جانبو در استان گلستان می باشد این تحقیق از حیث شیوه تحقیق از تحقیقات همبستگی، ازنظر روش گردآوری داده‌ها، توصیفی- پیمایشی و ازلحاظ هدف پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی محسوب می شود. جامعه آماری این تحقیق شامل تمامی مشتریان فروشگاه جانبو استان گلستان بوده وبا توجه اینکه جامعه آماری تعداد مشخصی ندارد لذا از نمونه گیری غیر احتمالی و در دسترس بهره گیری شده است. براین اساس ۳۸۴ پرسشنامه در جامعه توزیع شد،که حد کفایت نمونه را داشته باشد. جهت گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد. محقق؛ داده‌های به‌دست‌آمده از پرسش‌نامه را استخراج و مورد طبقه‌بندی قرار داده و از طریق نرم‌افزار smart pls به تجزیه و تحلیل آن پرداخته است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که فرضیات تحقیق بین تعامل اجتماعی و رضایت مشتری رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین تعامل اجتماعی و تجربه مشتری رابطه معناداری وجود دارد. بین تجربه مشتری و رضایت مشتری رابطه معناداری وجود دارد. همچنین بین تعامل اجتماعی و رضایت مشتری با نقش میانجی تجربه مشتری رابطه معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی : تعامل اجتماعی رضایت مشتری تجربه مشتری