بررسی تاثیر تدریس با رویکرد پژوهش محور در مقایسه با تدریس سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ابتدایی منطقه یک کرج در سال تحصیلی 93-94

بررسی تاثیر تدریس با رویکرد پژوهش محور در مقایسه با تدریس سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ابتدایی منطقه یک کرج در سال تحصیلی 93-94

میترا جهانگیری بیشه1

1) کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی آموزشی

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی(2mahconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر به بررسی تاثیر پژوهش محور (در پنج بعداتصال ،فعال سازی،ارائه ،استحکام، ارزشیابی) بر پیشرفت تحصیلی دردانش آموزان دختر پایه چهارم ابتدایی منطقه یک شهر کرج پرداخته ، ازنوع پژوهش های کاربردی،شبه تجربی بود،که امکان کنترل ودستکاری کامل متغیرها وجود ندارد جامعه آماری کلیه دانش آموزان دخترپایه چهارم ابتدایی منطقه یک شهر کرج که درسال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل می باشند ،تشکیل شده است که ازمیان آنها60نفربه صورت تصادفی انتخاب، ودر 2گروه 30 نفره آزمایش وکنترل قرارگرفته اند، ابزاراندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته در15 سوال میباشد که روایی آن توسط 5تن ازاساتید و معلمان صاحب فن مورد تایید قرار گرفته است و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر 0.86 بدست آمده است ودردو مرحله پیش آزمون و پس آزمون ،پس ازآموزش با روش پژوهش محور و جمع آوری داده ها وبررسی آماری توسط نرم افزارspss وتجربه وتحلیل با استفاده ازروش تحلیل کواریانس انجام شد که نتایج نشان داد که آموزش پژوهش محور درمقایسه با تدریس سنتی در ابعاد اتصال،فعال سازی،ارائه،استحکام،ارزشیابی) بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر ابتدایی تاثیر مطلوب دارد
کلمات کلیدی : تدریس پژوهش محور تدریس سنتی پیشرفت تحصیلی دوره ابتدایی