رابطه بین برونی سازی رفتار دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان، با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی

رابطه بین برونی سازی رفتار دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان، با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی

محمدجعفر مهدیان1 لیلا گودرزی2

1) استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد - بروجردایران
2) دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد- بروجرد ایران

محل انتشار : سومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(3meaconf.com)
چکیده :
چکیده تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین برونی سازی رفتار دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی پرداخته شد.روش تحقیق از نظر هدف کاربردی ،به لحاظ ماهیت توصیفی – همبستگی است. نمونه ای مشتمل بر 109 نفر از جامعه آماری متشکل از 160 معلم زن دوره ی دوم مقطع ابتدایی شهرستان بروجرد در سال تحصیلی 94-93 و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به روش طبقه ای انتخاب گردیده است .اطلاعات رضایت شغلی معلمان و تمرکز سازمانی با استفاده از پرسشنامه استاندارد خودسنجی معلمان، TSR ، جمع آوری گردید، همچنین اطلاعات برونی سازی رفتار دانش آموزان با استفاده از فرم گزارش معلم ، TRF ، جمع آوری گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین برونی سازی رفتار دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی ، همچنین بین اختلال سلوک، رفتار مقابله ای و بیش فعالی دانش آموزان با رضایت شغلی معلمان با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی رابطه منفی ومعناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی : برونی سازی رفتار رضایت شغلی تمرکز سازمانی