جستجو
رابطه بین برونی سازی رفتار دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان، با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی
محمدجعفر مهدیان1 لیلا گودرزی2
چکیده :
چکیده
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین برونی سازی رفتار دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی پرداخته شد.روش تحقیق از نظر هدف کاربردی ،به لحاظ ماهیت توصیفی – همبستگی است. نمونه ای مشتمل بر 109 نفر از جامعه آماری متشکل از 160 معلم زن دوره ی دوم مقطع ابتدایی شهرستان بروجرد در سال تحصیلی 94-93 و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به روش طبقه ای انتخاب گردیده است .اطلاعات رضایت شغلی معلمان و تمرکز سازمانی با استفاده از پرسشنامه استاندارد خودسنجی معلمان، TSR ، جمع آوری گردید، همچنین اطلاعات برونی سازی رفتار دانش آموزان با استفاده از فرم گزارش معلم ، TRF ، جمع آوری گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین برونی سازی رفتار دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی ، همچنین بین اختلال سلوک، رفتار مقابله ای و بیش فعالی دانش آموزان با رضایت شغلی معلمان با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی رابطه منفی ومعناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی : برونی سازی رفتار ، رضایت شغلی ، تمرکز سازمانی
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت عمومی
محل انتشار : سومین کنفرانس بینالمللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 3meaconf.com
ارسال کننده : لیلا گودرزی
کد IOI مقاله : XYAC-ZCAEZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAC-ZCAEZ
مقالات مشابه
- Comparison between urban management in Iran and the West
- Assessment of the changing of Major Structures Located in Clay Foundation
- Designing and development practical model for climate change education
- نقش عمل به باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان در پیش بینی میزان رضایت شغلی
- بررسی میزان تاب اوری،استقلال طلبی وابهام در کودکان وبزرگسالان بیش فعال درشهرستان گنبد کاووس
- اثر بخشی درمان های شناختی رفتاری بر بهبود سازگاری اجتماعی و کاهش علایم در اختلال کم توجهی و بیش فعالی پسران ناحیه چهار شهر اصفهان
- اثربخشی آموزش مدیریت والدین در بهبود شاخص استرس والدین کودکان دارای اختلال نقصتوجه ـ بیشفعالی
- The effect of reduce refined sugary foods on concentration and hyperactivity of ADHD children
- THE RELATIONSHIP BETWEEN ATTACHMENT STYLES AND PERFECTIONISM IN HIGH SCHOOL STUDENTS
- Relationship between Parenting styles and learning strategies in high school students
- هوش هیجانی(روانشناسی اجتماعی)
- مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری با درمان رفتاری در کاهش نشانگان بالینی کودکان با اختلال کاستی توجه/ بیشفعالی
- بررسي عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل
- مقایسه میزان جذب نور در نقاط کوانتومی تک لایه و دو لایه
- Development of a novel highly conductive membrane based on PVA and ionic liquid for fuel cells
سایر مقالات محل انتشار
- بررسی نتایج به کارگیری رویکرد آینده پژوهی برای برنامه ریزی استراتژیک حوزه حمل و نقل شهر تهران
- استقرار بازار آب گامی اساسی در مدیریت منابع آب (مطالعه موردی؛ دشت های ممنوعه شرق استان کردستان)
- بررسی رابطه ی علی بين رشد درآمد توريسم و رشد GDP در ایران
- کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش زبان انگلیسی
- بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر بوانات در سال 91-90
- بررسی ارتباط بین بحران مالی موسسات واسطه گر مالی با حاکمیت شرکتها
- مطالعة رابطه بین ساختار راهبری شرکتی و درماندگی (بحران) مالی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران
- بررسي كاربري مدل FRO برتعيين سطح وفاداري مشتريان فروشگاههاي زنجيرهاي شهروند
- Data Quality: A Critical Success Factor in Accounting Information Systems
- رویکردی نوین و جامع به تبلیغات دهان به دهان موثر
- مجمع تشخیص مصلحت نظام و استراتژی خط مشی گذاری عمومی
- بررسی مدیران کارآفرین و بهبود بهره وری سازمانی (مطالعه موردی دانشگاه پیام نور میناب و دانشگاه پیام نور بندرعباس
- بررسی رضایتمندی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به برون سپاری برخی فعالیت های سازمان به بخش خصوصی
- بررسی تاثیر محافظه کاری بر قابلیت اتکای اطلاعات و به موقع بودن افشاء در شرکتهای پذیرفته شده، بورس اوراق بهادار تهران
- ارزیابی سطح کارآفرینی و بررسی رابطه آن با هوش سازمانی و عملکرد شعب پست بانک تهران