رابطه بین برونی سازی رفتار دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان، با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی

محمدجعفر مهدیان1 لیلا گودرزی2

چکیده :
چکیده تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین برونی سازی رفتار دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی پرداخته شد.روش تحقیق از نظر هدف کاربردی ،به لحاظ ماهیت توصیفی – همبستگی است. نمونه ای مشتمل بر 109 نفر از جامعه آماری متشکل از 160 معلم زن دوره ی دوم مقطع ابتدایی شهرستان بروجرد در سال تحصیلی 94-93 و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به روش طبقه ای انتخاب گردیده است .اطلاعات رضایت شغلی معلمان و تمرکز سازمانی با استفاده از پرسشنامه استاندارد خودسنجی معلمان، TSR ، جمع آوری گردید، همچنین اطلاعات برونی سازی رفتار دانش آموزان با استفاده از فرم گزارش معلم ، TRF ، جمع آوری گردید. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین برونی سازی رفتار دانش آموزان و رضایت شغلی معلمان با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی ، همچنین بین اختلال سلوک، رفتار مقابله ای و بیش فعالی دانش آموزان با رضایت شغلی معلمان با توجه به نقش تعدیل کننده ی تمرکز سازمانی رابطه منفی ومعناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی : واژگان کلیدی : برونی سازی رفتار ، رضایت شغلی ، تمرکز سازمانی


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت عمومی
محل انتشار : سومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری
آدرس وب سایت کنفرانس : 3meaconf.com
ارسال کننده : لیلا گودرزی
کد IOI مقاله : XYAC-ZCAEZ
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAC-ZCAEZ

مقالات مشابه
  1. Comparison between urban management in Iran and the West
  2. Assessment of the changing of Major Structures Located in Clay Foundation
  3. Designing and development practical model for climate change education
  4. نقش عمل به باورهای دینی و خودکارآمدی معلمان در پیش بینی میزان رضایت شغلی
  5. بررسی میزان تاب اوری،استقلال طلبی وابهام در کودکان وبزرگسالان بیش فعال درشهرستان گنبد کاووس
  6. اثر بخشی درمان های شناختی رفتاری بر بهبود سازگاری اجتماعی و کاهش علایم در اختلال کم توجهی و بیش فعالی پسران ناحیه چهار شهر اصفهان
  7. اثربخشی آموزش مدیریت والدین در بهبود شاخص استرس والدین کودکان دارای اختلال نقص‌توجه ـ بیش‌فعالی
  8. The effect of reduce refined sugary foods on concentration and hyperactivity of ADHD children
  9. THE RELATIONSHIP BETWEEN ATTACHMENT STYLES AND PERFECTIONISM IN HIGH SCHOOL STUDENTS
  10. Relationship between Parenting styles and learning strategies in high school students
  11. هوش هیجانی(روانشناسی اجتماعی)
  12. مقایسه اثربخشی درمان شناختی رفتاری با درمان رفتاری در کاهش نشانگان بالینی کودکان با اختلال کاستی توجه/ بیش‌فعالی
  13. بررسي عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی شمال آمل
  14. مقایسه میزان جذب نور در نقاط کوانتومی تک لایه و دو لایه
  15. Development of a novel highly conductive membrane based on PVA and ionic liquid for fuel cells
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی نتایج به کارگیری رویکرد آینده پژوهی برای برنامه ریزی استراتژیک حوزه حمل و نقل شهر تهران
  2. استقرار بازار آب گامی اساسی در مدیریت منابع آب (مطالعه موردی؛ دشت های ممنوعه شرق استان کردستان)
  3. بررسی رابطه ی علی بين رشد درآمد توريسم و رشد GDP در ایران
  4. کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش زبان انگلیسی
  5. بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر بوانات در سال 91-90
  6. بررسی ارتباط بین بحران مالی موسسات واسطه گر مالی با حاکمیت شرکتها
  7. مطالعة رابطه بین ساختار راهبری شرکتی و درماندگی (بحران) مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران
  8. بررسي كاربري مدل FRO برتعيين سطح وفاداري مشتريان فروشگاههاي زنجيره‌اي شهروند
  9. Data Quality: A Critical Success Factor in Accounting Information Systems
  10. رویکردی نوین و جامع به تبلیغات دهان به دهان موثر
  11. مجمع تشخیص مصلحت نظام و استراتژی خط مشی گذاری عمومی
  12. بررسی مدیران کارآفرین و بهبود بهره وری سازمانی (مطالعه موردی دانشگاه پیام نور میناب و دانشگاه پیام نور بندرعباس
  13. بررسی رضایتمندی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به برون سپاری برخی فعالیت های سازمان به بخش خصوصی
  14. بررسی تاثیر محافظه کاری بر قابلیت اتکای اطلاعات و به موقع بودن افشاء در شرکتهای پذیرفته شده، بورس اوراق بهادار تهران
  15. ارزیابی سطح کارآفرینی و بررسی رابطه آن با هوش سازمانی و عملکرد شعب پست بانک تهران