بررسی تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بر مزیت رقابتی در تنوع محصولات شرکت (مطالعه موردی: واحد بازاریابی مجتمع پارس جنوبی عسلویه)

بررسی تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بر مزیت رقابتی در تنوع محصولات شرکت (مطالعه موردی: واحد بازاریابی مجتمع پارس جنوبی عسلویه)

سيد احمد هاشمی1 مهرداد همراهي2

1) گروه مدیریت دولتی، واحد یاسوج ، دانشگاه آزاد اسلامی ، یاسوج ، ایران
2) گروه مدیریت دولتی، واحد یاسوج ، دانشگاه آزاد اسلامی ، یاسوج ، ایران

محل انتشار : سومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش‌های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(3meaconf.com)
چکیده :
این پژوهش به منظور بررسی تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بر مزیت رقابتی در تنوع محصولات شرکت در واحد بازاریابی مجتمع پارس جنوبی عسلویه انجام شد، که در آن مسئولیت پذیری اجتماعی شامل پنج بخش روابط کارکنان، کیفیت محصولات شرکت، ارتباطات اجتماعی، نتایج محیطی و سایر نتایج است و به وسیله پرسشنامه مورد ارزیابی قرار گرفت. پرسشنامه بین 90 نمونه از جامعه آماری که کلیه مدیران و کارشناسان ارشد واحد بازاریابی مجتمع پارس جنوبی عسلویه می باشد، توزیع شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جهت پاسخ به سوالات و بررسی فرضیات تحقیق با نرم افزار Smart-PLS از روش بررسی معادلات ساختاری و تحلیل مسیر به روش حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد که در بین ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی تنها دو بعد (ارتباطات اجتماعی و سایر نتایج) بر مزیت رقابتی در تنوع محصولات شرکت دارای تاثیر مثبت و معنی داری است و سایر ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی بر مزیت رقابتی در تنوع محصولات شرکت تاثیر معنی داری ندارند.
کلمات کلیدی : مسئولیت پذیری اجتماعی ارتباطات اجتماعی مزیت رقابتی مزیت رقابتی در تنوع محصولات شرکت واحد بازاریابی مجتمع پارس جنوبی عسلویه