مقایسه رشد اجتماعی ، عزت نفس در بین دانش آموزان دختر متوسطه شبانه روزی زرقان و روزانه ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز در سال تحصیلي 95-94

مقایسه رشد اجتماعی ، عزت نفس در بین دانش آموزان دختر متوسطه شبانه روزی زرقان و روزانه ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز در سال تحصیلي 95-94

گلناز خواهان1 عبدالمحمد طاهری2

1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
2) دانشیار بخش مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی(3hpsconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف مقایسه رشد اجتماعی و عزت نفس در بین دانش آموزان شبانه روزی روستایی و روزانه شهری انجام گردیده است. روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری در این پژوهش حاضر مشتمل بر 260 نفر از دانش آموزان پایه دوم و سوم هنرستان های ناحیه 4 شیراز و هنرستان شبانه روزی اندیشه زرقان می باشند. 130 دانش آموزان شبانه روزی هنرستان اندیشه شهرستان زرقان و 130 نفر دانش آموزان مدارس روزانه ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر شیراز بوده است که با استناد به جدول مورگان 200 نفر محاسبه گردیده است . شیوه نمونه گیری به شکل تصادفی طبقه ای انتخاب گردید . ابزار گردآوری داده ها از طریق دو پرسشنامه استاندارد: عزت نفس کوپر اسمیت و رشد اجتماعی وایتزمن جمع آوری گردیده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد: بین رشد اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان شبانه روزی و شهری تفاوت وجود داشته است.
کلمات کلیدی : رشد اجتماعی عزت نفس دانش آموز