مقایسه رشد اجتماعی ، عزت نفس در بین دانش آموزان دختر متوسطه شبانه روزی زرقان و روزانه ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز در سال تحصیلي 95-94

گلناز خواهان1 عبدالمحمد طاهری2

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف مقایسه رشد اجتماعی و عزت نفس در بین دانش آموزان شبانه روزی روستایی و روزانه شهری انجام گردیده است. روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری در این پژوهش حاضر مشتمل بر 260 نفر از دانش آموزان پایه دوم و سوم هنرستان های ناحیه 4 شیراز و هنرستان شبانه روزی اندیشه زرقان می باشند. 130 دانش آموزان شبانه روزی هنرستان اندیشه شهرستان زرقان و 130 نفر دانش آموزان مدارس روزانه ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر شیراز بوده است که با استناد به جدول مورگان 200 نفر محاسبه گردیده است . شیوه نمونه گیری به شکل تصادفی طبقه ای انتخاب گردید . ابزار گردآوری داده ها از طریق دو پرسشنامه استاندارد: عزت نفس کوپر اسمیت و رشد اجتماعی وایتزمن جمع آوری گردیده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد: بین رشد اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان شبانه روزی و شهری تفاوت وجود داشته است.
کلمات کلیدی : رشد اجتماعی ، عزت نفس، دانش آموز


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 3hpsconf.com
ارسال کننده : گلناز خواهان
کد IOI مقاله : XYAF-ZCKDK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAF-ZCKDK

مقالات مشابه
  1. (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
  2. بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
  3. ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
  4. توسعه مدل مطلوبیت مدهای حمل‌ونقلی مربوط به هدف‌ سفرهای مختلف
  5. مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
  6. ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
  7. Formulating Environmental Strategies for Socio-economic Development Using Comparative Analysis, SWOT Model and AHP
  8. طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
  9. نمودپذیری هویت مکانی مهاجرین غیربومی در شهرهای نفت خیز بزرگ و کوچک: (نمونه موردی: شهر اهواز و شهر گچساران)
  10. Designing and development practical model for climate change education
  11. بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
  12. بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
  13. تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
  14. اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
  15. تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظه‌ی فعال دانش آموزان نارساخوان