جستجو
مقایسه رشد اجتماعی ، عزت نفس در بین دانش آموزان دختر متوسطه شبانه روزی زرقان و روزانه ناحیه 4 آموزش و پرورش شیراز در سال تحصیلي 95-94
گلناز خواهان1 عبدالمحمد طاهری2
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف مقایسه رشد اجتماعی و عزت نفس در بین دانش آموزان شبانه روزی روستایی و روزانه شهری انجام گردیده است. روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از حیث ماهیت توصیفی پیمایشی می باشد جامعه آماری در این پژوهش حاضر مشتمل بر 260 نفر از دانش آموزان پایه دوم و سوم هنرستان های ناحیه 4 شیراز و هنرستان شبانه روزی اندیشه زرقان می باشند. 130 دانش آموزان شبانه روزی هنرستان اندیشه شهرستان زرقان و 130 نفر دانش آموزان مدارس روزانه ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر شیراز بوده است که با استناد به جدول مورگان 200 نفر محاسبه گردیده است . شیوه نمونه گیری به شکل تصادفی طبقه ای انتخاب گردید .
ابزار گردآوری داده ها از طریق دو پرسشنامه استاندارد: عزت نفس کوپر اسمیت و رشد اجتماعی وایتزمن جمع آوری گردیده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد: بین رشد اجتماعی و عزت نفس دانش آموزان شبانه روزی و شهری تفاوت وجود داشته است.
کلمات کلیدی : رشد اجتماعی ، عزت نفس، دانش آموز
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : علوم تربیتی
محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی
آدرس وب سایت کنفرانس : 3hpsconf.com
ارسال کننده : گلناز خواهان
کد IOI مقاله : XYAF-ZCKDK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYAF-ZCKDK
مقالات مشابه
- (برنامه ریزی معماری استفاده بهینه از نور روز در کلاس درس مدارس) نمونه موردی:دبستان مجتمع آموزشی هدایت قم
- بررسي الگوي رفتاری در محيط مدارس مدرن ( نمونه ي موردی: دبيرستان جهان علوم استان اردبیل )
- ضرورت بهره گیری از سیستم مدل سازی اطلاعات ساختمان( BIM ) در آموزش معماری ایران .
- توسعه مدل مطلوبیت مدهای حملونقلی مربوط به هدف سفرهای مختلف
- مدرسه امن دخترانه مورد بررسی: (دوره متوسطه خاص دختران)
- ارزیابی میزان پایداری هنرستان¬های نوساخت بر اساس روش¬های اجرایی و مصالح به کار رفته در ساختمان
- Formulating Environmental Strategies for Socio-economic Development Using Comparative Analysis, SWOT Model and AHP
- طراحی هتل بیمارستان با رویکرد توریسم درمانی در شهر زاهدان
- نمودپذیری هویت مکانی مهاجرین غیربومی در شهرهای نفت خیز بزرگ و کوچک: (نمونه موردی: شهر اهواز و شهر گچساران)
- Designing and development practical model for climate change education
- بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و امکانات آموزشی و امکانات نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان شوش دانیال
- بررسی میزان آشنایی معلمان مقطع اول دبیرستان با مؤلفه ارزشیابی و کاربرد آن در تدریس دانش آموزان شهرستان آستانه اشرفیه
- تاثیر هوشمند سازی مدارس بر افزایش کیفیت تدریس معلمان و نگرش دانش آموزان به یادگیری
- اثربخشی آموزش رویکردشناختی رفتاری بر میزان خودکارامدی و منبع کنترل در دانش آموزان دختر
- تأثیر مداخله شناختی – رفتاری بر حافظهی فعال دانش آموزان نارساخوان
سایر مقالات محل انتشار
- The Role of Mindfulness and Emotional Processing in Predicting Anxious Thoughts of Nurses
- A Review: Is Morality Innate or Non-innate? Is it teachable or Not?
- مختصات ارتباط حقوق بین الملل و حقوق مالکیت فکری مصاحبه
- مقایسه اثر بخشی رفتار درمانی و سایمنتوتراپی در کاهش اضطراب زنان
- بایسته های خانواده متعالی ذر سبک زندگی از منظر قرآن کریم
- چالش های فقهی اجرای علنی کیفرها
- بررسی ظرفیت های مختلف، در روابط دیپلماتیک ایران و آلمان
- تاثیر اضطراب بر یادگیری با رویکرد زیست شناختی
- روش های تامین مالی
- ميادين مشترك نفت و گاز ایران و چالش های فرا روی آن از دیدگاه حقوق بین الملل دریاها
- آزمودن نظریه¬های مدیریتی: فلسفه واقع گرایانه شاخص و روش¬های تحقیق
- تحولات قومی در زنجان
- تاثیر نیرومندی های منش بر طلاق عاطفی با تأکید بر نقش میانجی تعارضات زناشویی
- The Principle of Legality of Crimes of International Criminal law Perspective
- بررسی نظریه بطلان و صحت شروط ابتدایی