بررسی تاثیر عناصر بازاریابی در مدیریت ارتباط با مشتری ( مطالعه موردی فرش )

بررسی تاثیر عناصر بازاریابی در مدیریت ارتباط با مشتری ( مطالعه موردی فرش )

احسان احد مطلقی1 شهلا سالک2

1) استادیار گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور ، تهران ، ایران
2) ارشد، گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور ، تهران ، ایران

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
با در نظر گرفتن موضوع پژوهش می توان گفت تحقیقات زیادی روی عناصر آمیخته بازاریابی شامل قیمت ، محصول ، توزیع و ترفیع صورت گرفته است ولی کمتر تحقیقی با عنوان مطالعه موردی فرش بوده که در این پژوهش به آن پرداخته شده است در این تحقیق جامعه آماری مورد بررسی کلیه مصرف کنندگان محصول فرش در شهرستان پارس آباد می باشد . با توجه به حجم زیاد جامعه آماری ، ما با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 384 پرسشنامه را مشتمل بر سوالات چندگزینه ای طیف لیکرت تدوین گردید و پس از بررسی پایایی پرسشنامه با آلفای کرونباخ ، پرسشنامه بین افراد نمونه مورد نظر توزیع شدو در نهایت اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شدند. نتایج تحلیل نشان دهنده این است که براساس ضریب همبستگی پیرسون ، عناصر آمیخته بازاریابی شامل قیمت و محصول ، توزیع و ترفیع تاثیر مثبت و معنی داری بر مدیریت ارتباط با مشتری داشته و همچنین نتایج ضریب استاندارد شده نیز نشان دهنده این است که بیشترین تاثیربر مدیریت ارتباط بامشتری به ترتیب محصول ، ترفیع ، قیمت و توزیع می باشد.
کلمات کلیدی : بازاریابی عناصر بازاریابی مدیریت ارتباط مشتری