بررسی چگونگی ارتباط مولفه های رضایتمندی از نام تجاری و تعهد و اعتماد به آن نسبت به وفاداری به نام تجاری در محصول شامپو (مورد مطالعه فروشگاههای رفاه شهر تهران )
بررسی چگونگی ارتباط مولفه های رضایتمندی از نام تجاری و تعهد و اعتماد به آن نسبت به وفاداری به نام تجاری در محصول شامپو (مورد مطالعه فروشگاههای رفاه شهر تهران )
بهناز صنعتی ایرانی1 عباسعلی حاجی کریمی2
1) خانم
2) دکتر
محل انتشار :
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم اجتماعی(2icmsconf.com)
چکیده :
هدف این مقاله آزمون نقش مولفه های رضایتمندی از نام تجاری اعتماد ، تعهد به آن بر وفاداری است . پژوهش به صورت توصیفی -کاربردی بوده و بخشی از مدل بلید و بهی (2011) را در مورد شامپو می سنجد .در ابتدا روابط اعتماد ،رضایتمندی ،تعهد نسبت به وفاداری سنجیده و در نهایت ارتباط بین اعتماد به نام تجاری و رضایتمندی از نام تجاری را می سنجد . حجم نمونه طبق فرمول کوکران 384 نفر بود . تعداد 420 پرسشنامه بین مشتریان فروشگاههای رفاه شهر تهران توزیع شد . بر اساس اطلاعات حاصل از آزمون K-Sتوزیع داده ها به صورت نرمال نبود که به این منظور از آزمونهای تحلیل ناپارامتریک مانند کروکسال والیس استفاده شد و برای مدل معادلات ساختاری از روش pls استفاده شد . از بین مولفه های مدل مفهومی اعتماد به نام تجاری با ضریب معناداری 9/422 و شیب 0/43 شناخته شد .
کلمات کلیدی :
تعهد به نام تجاری
اعتماد به نام تجاری
رضایتمندی از نام تجاری
وفاداری به نام تجاری