تحلیلی برتاثیر بازاریابی الکترونیک بر الگوهای رفتاری مشتری در خرید اینترنتی

تحلیلی برتاثیر بازاریابی الکترونیک بر الگوهای رفتاری مشتری در خرید اینترنتی

محمدسجاد رشیدپور1 مریم افشین2 سیامک سلیمانی3 شهریار رستمی4 بهرام رشیدی5

1) مدرس دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز اسلام آبادغرب
2) کارشناس ارشد مدیریت
3) مدرس دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز اسلام آبادغرب
4) مدرس دانشگاه جامع علمی-کاربردی مرکز اسلام آبادغرب
5) کارشناس ارشد

محل انتشار : پنجمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری(5meaconf.com)
چکیده :
پیشرفت تکنولوژی، تأثیر زیادی بر تجارت و داد و ستد داشته است، به طوریکه در عصر حاضر با پیشرفت ابزارها در عرصه علم و صنعت، نوع جدیدی از روابط بین انسانها در دنیای تجارت به وجود آمده است که انسان ها را قادر می سازد بدون حضور فیزیکی، معاملات خرد و کلانی را با یکدیگر انجام دهند. به عبارتی محیط تجارت الکترونیک که مبتنی بر اینترنت است ،این امکان رابه مشتریان می دهد تا برای جستجوی اطلاعات و خرید کالا و خدمات از طریق ارتباط مستقیم با فروشگاههای اینترنتی اقدام کنند. از سوی دیگر خرید از طریق فروشگاههای اینترنتی همانند خرید از طریق کاتالوگ است زیرا در هر دو تحویل کالا از طریق پست است و مصرف کننده نمی تواند کالا را قبل از خرید لمس و یا احساس کند. پس قبول خرید اینترنتی و انجام آن تا حد زیادی به ارتباطات مصرف کننده و چگونگی تعامل افراد با اینترنت و رایانه بستگی دارد که دراین پژوهش به تحلیلی بر معرفی برخی الگوهای خرید مشتری ،ویژگی های فروشگاههای اینترنتی وتاثیر آن بر حق انتخاب مشتری وهمچنین رفتار ارتباطی مشتری موقع خرید پرداخته شده است.
کلمات کلیدی : بازاریابی الکترونیک خرید اینترنتی الگوهای رفتاری مشتری رفتار ارتباطی مشتری