ارزيابي ميزان آمادگي پياده سازي سيستم مديريت کيفيت فراگير

ارزيابي ميزان آمادگي پياده سازي سيستم مديريت کيفيت فراگير

مهدي رضائي1 قاسم فرج پور خاناپشتاني2 ابراهيم شيخ3

1) دانشجوي كارشناسي ارشد
2) Professor assistant
3) Professor assistant

محل انتشار : کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت (icme.ir)
چکیده :
چكيده هدف اين پژوهش، ارزيابي ميزان آمادگي پياده¬سازي TQM در سازمان فروش شرکت ايران خودرو مي باشد تا با مطرح کردن اصول کيفيت دراين بخش بتوان فرايند ارائه¬ي خدمات را بهبود داد و رضايت مراجعان را تامين كرد. بدین منظور با دادن پرسش نامه ای مشتمل برسوالات ابعاد هفت گانه TQM به علاوه با در نظر گرفتن بعد مديريت پروژه و بستر فناوري اطلاعات به نمونه ای شامل 139 نفر از کارشناسان به بررسی موضوع پرداخته شد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده بر اساس آزمون T تک نمونه با نرم افزار SPSS نشان داد که میزان آمادگی سازمان در ابعاد 9 گانه TQM بغیر از تمركز بر روي مشتري و مشترگراي که عدم امکان نظر وجود داشت، بالاتر از حد متوسط و سطح مطلوب و از نظر آماري معنادار بود. هم چنین، رتبه بندي ابعاد با استفاده از آزمون فریدمن نشان داد که میزان آمادگی سازمان از بعد بسترهاي فناوري اطلاعات در رتبه اول قرار دارد.
کلمات کلیدی : واژه هاي كليدي: سازمان فروش شركت ايران خودرو TQM اصول كيفيت مشتري گرايي