بررسي رابطه ابعاد جو يادگيري سازماني با انتقال و پذيرش برنامه استراتژيك سازمان

بررسي رابطه ابعاد جو يادگيري سازماني با انتقال و پذيرش برنامه استراتژيك سازمان

سعيد بهرام نيا1

1) سعيد بهرام نيا

محل انتشار : کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت (icme.ir)
چکیده :
چكيده این پژوهش به‌منظور بررسي رابطه ابعاد جو يادگيري سازماني با انتقال و پذيرش برنامه استراتژيك سازمان از سوي كاركنان(موردمطالعه:كميته امداد امام خميني (ره) استان اردبيل) انجام‌شده است. روش تحقیق توصیفی، از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه کارمندان کمیته امداد (315 نفر) تشکیل می داد. از این تعداد 173 نفر(43 نفر زن و 130 نفر مرد) از کارمندان با استفاده از فرمول کوکران و با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه های جو یادگیری سازمانی و پرسشنامه برنامه‌ریزی استراتژیک جمع آوری شد، روایی صوری پرسشنامه ها توسط متخصصان مورد تأیید قرارگرفته و ضریب پایایی آنها با استفاده از آلفای کرونباخ به ترتیب (83/0 و 85/0) به دست آمد. داده‌ها با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی (آزمون معناداری ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چند متغیری) تجزیه ‌و تحلیل شد. بر اساس نتایج به‌دست‌آمده جو یادگیری سازمانی و پذیرش و انتقال برنامه استراتژیک دارای میانگینی بالاتر از میانگین مفهومی می باشند. بین جو یادگیری سازمانی و انتقال و پذیرش برنامه استراتژیک رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و همجنین ابعاد زمان موجود برای یادگیری، آزادی عمل و مسئولیت و فرصت‌یابی برای شکوفایی پیش بین معنادار و در جهت مثبت انتقال و پذیرش برنامه استراتژیک هستند. کلمات کلیدی: جوسازمانی، یادگیری، جو یادگیری سازمانی، برنامه‌ریزی استراتژیک
کلمات کلیدی : کلمات کلیدی: جوسازمانی یادگیری جو یادگیری سازمانی برنامه‌ریزی استراتژیک