بررسی نقش مزایا و موانع فناوری اطلاعات و ارتباطات در کیفیت آموزشی آموزشکده های فنی و حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی

بررسی نقش مزایا و موانع فناوری اطلاعات و ارتباطات در کیفیت آموزشی آموزشکده های فنی و حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی

نگین تقی پور1 رضا اکبری2 احمدرضا عزیزی3 مرضیه غفاری4

1) دانشجوی کارشناسی ارشد ،مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد،ایران
2) دانشجوی کارشناسی ،آموزش ابتدایی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، ایران
3) دانشجوی کارشناسی ارشد،علوم انسانی.، دانشگاه پیام نور سیرجان ، ایران
4) دانشجوی کارشناسی ،روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ، ایران

محل انتشار : کنفرانس بین المللی نخبگان مدیریت (icme.ir)
چکیده :
این مقاله به بررسی نقش مزایا و موانع فناوری اطلاعات وارتباطات در کیفیت آموزشی آموزشکده های فنی وحرفه‌ای دانشگاه‌آزاد اسلامی پرداخته است. به لحاظ هدف از نوع کاربردی و به لحاظ طرح تحقیق از نوع توصیفی می باشد. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانشجویان آموزشکده فنی وحرفه ای سما اصفهان(خوراسگان) تشکیل می دهد که از‌میان‌آن ها تعداد74نفر به‌روش‌تصادفی‌انتخاب‌ وداده‌های‌ مورد‌نیاز نیز ازطریق پرسش نامه‌ی مزایا وموانع فناوری اطلاعات وارتباطات و پرسشنامه ی کیفیت آموزشی دکتر محمد مقیمی استفاده گردید که پایایی آن برابر 91/ و89/ به دست آمد، تجزیه و تحلیل داده ها بااستفاده ازنرم افزار spss و روش های آماری t، همبستگی وتحلیل رگرسیون انجام گردید ونتایج نشان داد كه بین موانع فناوری اطلاعات و کیفیت آموزشی رابطه‌ای وجود ندارد ولی مزایای فناوری با کیفیت آموزشی رابطه معناداری دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که مزایای استفاده ازفناوری اطلاعات وارتباطات، برای پیش‌بینی در کیفیت آموزشی مناسب می باشد.
کلمات کلیدی : فناوری اطلاعات اثربخشی آموزش دانشگاه کیفیت