رابطه بهینه سازی سایت های تجاری برای موتورهای جستجو در بازاريابي الكترونيك و میزان فروش محصول در شرکت های تجهیزات پزشکی ایران
رابطه بهینه سازی سایت های تجاری برای موتورهای جستجو در بازاريابي الكترونيك و میزان فروش محصول در شرکت های تجهیزات پزشکی ایران
محمد نافعی1
1) محمد نافعی
محل انتشار :
کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(icmhconf.com)
چکیده :
این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر افزایش نمایش صفحات اینترنتی و بهینه سازی جستجوی اینترنتی در بازاریابی الکترونیکی و تاثیر آن بر یکی از عوامل آمیخته بازاریابی یعنی فروش پرداخته است.
این پژوهش از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری در اين تحقيق کلیه مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکت های تجهیزات پزشکی ایران میباشد. حجم نمونه برابر با 384 نفر میباشد که برای غلبه بر مشکلات ناشی از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها، تعداد 400 پرسشنامه توزیع شد که از بین آنها تعداد 369 پرسشنامه که به طور کامل به سوالات پاسخ داده بودند مبنای محاسبات قرار گرفت. در این پژوهش داده ها به روش میدانی جمع آوری شده است. در روش میدانی، پرسشنامه یکی از متداول ترین راه های جمع آوری اطلاعات است. در تهیه و تنظیم پرسشنامه محقق سعی کرده است تا از طریق طرح تعداد 24 سوال اطلاعات مورد نیاز را از پاسخ دهندگان دریافت کند. در این تحقیق برای بررسی روابط بین اجزاء مدل از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. در ضمن محققان از مدل یابی معادلات ساختاری در جهت تحلیل عاملی تأییدی بهره برده است. همچنین از نرم افزارهاي LISREL و SPSS جهت اندازهگيري معادلات ساختاری،آمار استنباطی جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردیده است.
با تحلیلهای انجام شده بر روی دادههای گردآوری شده، این نتیجه حاصل شد که بین استفاده از کلمات کلیدی، نقشه سایت و آر اس اس، لینک های اجتماعی، ساخت فروم و بلاگ، ارائه مقاله، محبوبیت لینکها، تعداد بکلینک و میزان فروش شرکتهای تجهیزات پزشکی ایران رابطه معناداری وجود دارد. تحلیل اولویتبندی این عوامل، نشان داد که عامل محبوبیت لینکها بیشترین تأثیر را در میزان فروش شرکتها داشته است.
نتایج پژوهش نشان میدهند که رابطه معنادار و قابل توجهی در بهینه سازی سایت های تجاری برای موتورهای جستجو در بازاريابي الكترونيك و میزان فروش محصول در شرکت های تجهیزات پزشکی ایران وجود دارد. دستاوردهاي اين پژوهش مبناي تجربي مناسبي براي برنامهريزي بازاریابی و اجراي سازوكارهاي SEO را فراهم آورده است.
واژگان کلیدی :تجارت اينترنتي، موتورهای جستجو، بهینهسازی موتورهای جستجو
کلمات کلیدی :
تجارت اينترنتي
موتورهای جستجو
بهینهسازی موتورهای جستجو