بررسي روند 7 مرحله‌اي تحول در حسابداري مديريت

لقمان پاكروان1 مجيد خوبياري2 كيا مشهدي3

1) دكتراي اقتصاد مالي
2) كارشناس ارشد مديريت اجرايي
3) كارشناس ارشد مديريت اجرايي

محل انتشار : کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(icmhconf.com)
چکیده :
به اعتقاد غالب كارشناسان حرفه‌اي و صاحب صلاحيت در حرفه حسابداري و اقتصاد تغييرات گسترده، پيچيده ومستمر به وجود آمده در فرآيندهاي كسب و كار به عنوان موضوعات داغ در حسابداري مديريت نيز مطرح است چرا كه اين پيچيدگي‌ها به همراه خود نياز اطلاعاتي لازم را براي تصميم‌گيري‌هاي موثر تصميم‌گيران اقتصادي در سازمانها به همراه داشته است . بر همين اساس حسابداري مديريت نيز متناسب با اين تغييرات در حال پوست اندازي و كسب تجربه‌اي جديد بوده و بدنبال حركت به سمت و سوي يك تغييرات كاملاً علمي مي‌باشد در همين راستا علل و عوامل اصلي اين تغييرات را بر اساس روشهاي علمي پذيرفته شده مي‌توان ناشي از عوامل زير برشمرد: الف) تغييرات گسترده در كسب و كار و فرآيندهاي بازاريابي و بالتبع تغييرات گسترده در تكنيك‌هاي فروش و بازاريابي كه بطور موثر در حال افزايش است چرا كه توجه به مشتري محوري و نيازهاي او نيازمند برنامه‌ريزي و پيش‌بيني آينده نيازمند شناسايي و توجه به نحوه حركت سازمان براي آينده مي‌باشد. ب) بهبود بهره‌وري ، كاهش ضايعات و كوتاه شدن زمان توليد، كاهش پيچيدگي‌هاي مربوط به چرخه توليد و زنجيره تأمين و افزايش ميزان اثربخشي و كارايي در سطح سازمانها. برهمين اساس، در اين مقاله به دنبال شناسايي و تحليل عمده علل و عواملي كه دراين ارتباط موثر بوده و در روند ايجاد اين تغييرات نقش ويژه‌اي را ايفاء نموده‌اند، مي‌باشيم.
کلمات کلیدی : حسابداري مديريت تحول