تاثیر فعالیت های فرهنگی هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر رشد مهارتهای اجتماعی و خلاقیت نوجوانان دختر و پسر شهر تهران در سال 1394

تاثیر فعالیت های فرهنگی هنری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر رشد مهارتهای اجتماعی و خلاقیت نوجوانان دختر و پسر شهر تهران در سال 1394

مهدیه حسینی داورانی1

1) Educational Sciences graduate student orientation Educational Research Branch of Islamic Azad University, Iran

محل انتشار : کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و مهندسی(icrsie.com)
چکیده :
هدف ¬پژوهش حاضر تاثیر فعالیت های فرهنگی هنری مراکز کانون پرورش بر رشد مهارتهای اجتماعی و خلاقیت نوجوانان دختر و پسر کانون پرورش فکری شهر تهران درسال 1394بود. روش تحقیق تجربی بوده که در آن از دو گروه به عنوان آزمایش و کنترل استفاده شد. جامعه آماری شامل 4 گروه (30نفری) میباشد گروه دختران(گروه آزمایش و کنترل) و پسران(گروه آزمایش وکنترل) انتخاب شدند.برای جمع¬آوری اطلاعات ازپرسشنامه¬های ابزارسنجش مهارتهای اجتماعی نوجوانان توسط ایندربیتزن (1992) و پرسشنامه خلاقیت تورنس استفاده شد. داده¬های بدست آمده با استفاده از آزمون تی نشان داد که فعالیتهای کانون پرورش بر خلاقیت و مهارتهای اجتماعی تاثیر دارد(p>0/000 ).و همچنین پژوهشها نشان داد که میزان خلاقیت در دختران و پسران تفاوت وجود دارد، ولی در مهارتهای اجتماعی در دختران و پسران تفاوت مشاهده نشد.
کلمات کلیدی : خلاقیت مهارتهای اجتماعی فعالیت های فرهنگی هنری مراکز کانون پرورش بر رشد