بررسی عوامل موثر بر موفقیت برنامه استراتژیک بازاریابی در بانک سینا

بررسی عوامل موثر بر موفقیت برنامه استراتژیک بازاریابی در بانک سینا

روح اله جراحی1 محمد رحیم اسفیدانی2 مصطفی زندیه3

1) کارشناسی ارشد مهندسی صنایع-مدیریت سیستم و بهره وری،ایران
2) استادیار دانشگاه مدیریت تهران،ایران
3) دانشیار دانشگاه شهید بهشتی،ایران

محل انتشار : اولین کنفرانس بین المللی پژوهش در حسابداری، مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی(meaconf.com/1st)
چکیده :
این تحقیق، با هدف شناسایی و بررسی عوامل حیاتی موفقیت در حوزه بانک می باشد در شرايط کنوني کسب و کار که بازار فعاليت بانکها در حال تغييرات و تلاطم گسترده و سريع بوده و آگاهي و انتظارات مشتريان از يک طرف و شدت رقابت بانکها از طرف ديگر در حال افزايش مي باشد، ماندگاري و موفقيت در بازار به دغدغه اصلي مديران بانکها تبديل شده است. با سرعت گرفتن روند واگذاري بانکهاي دولتي ناشي از اجراي سياستهاي کلي اصل 44 قانون اساسي و با جدي تر شدن اجراي طرح تحول اقتصادي دولت در حوزه بانکي و نيز با توسعه چشمگير بانکهاي خصوصي و افزايش سهم آنها از بازار و مشتريان بانکي کشور، عرصه رقابت براي بانکها تنگ تر شده و لزوم اتخاذ تدابير ويژه براي حضوري موفقيت آميز در بازار بيش از پيش روشن شده است. لذا با توجه به مطالب فوق بررسی عوامل موفقیت در بانک ها اهمیت بسزایی دارد. در این تحقیق عواملی کلیدی برنامه استراتژیک بازاریابی بانک بر اساس بررسی ادبیات تحقیق و نیز جلسه با کارشناسان و خبرگان این صنعت به تعداد 31 مورد استخراج گردید.
کلمات کلیدی : عوامل کلیدی برنامه استراتژیک بازاریابی عوامل موفقیت CSF بانک ها