بررسی تاثیر اموزش نقاشی بر مشکلات عاطفی-رفتاری دانش اموزان پسر پایه ششم شهرستان اردبیل سال تحصیلی 95-1394

بررسی تاثیر اموزش نقاشی بر مشکلات عاطفی-رفتاری دانش اموزان پسر پایه ششم شهرستان اردبیل سال تحصیلی 95-1394

مرتضی بازدار1 سینا نوری2 رضا امینی3 میثم تیموری4 بهزاد صمدی5 مهدی قربانی6 فردین دوستی7

1) مدرس دانشگاه فرهنگیان مرکز اموزش عالی ازدگان نیر
2) دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان مرکز اموزش عالی ازدگان
3) دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان مرکز اموزش عالی ازدگان نیر
4) دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان مرکز اموزش عالی ازدگان نیر
5) دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان مرکز اموزش عالی ازدگان نیر
6) دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان مرکز اموزش عالی ازدگان نیر
7) دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان مرکز اموزش عالی ازدگان نیر

محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین پژوهشی در علوم انسانی(2achconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر اموزش نقاشی بر مشکلات عاطفی- رفتاری انجام شده است. جامعه ي آماري پژوهش، شامل كليه ي دانش آموزان پسر پایه ششم شهر اردبیل بود كه از ميان آن ها نمونه هاي به حجم 610 نفر به روش نمونه گيري تصادفی ساده موجود انتخاب شد و پس از تكميل پرسشنامه مشکلات عاطفی- رفتاری ویلبورن 30 نفر ، انتخاب گرديد و به صورت تصادفي به دو گروه آزمايش و كنترل تقسيم شدند. گروه آزمايش به مدت 10 جلسه به نقاشي آزاد پرداختند. بعد از مداخله براي هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. طرح پژوهش از نوع ازمایشی می باشد. براي تجزيه و تحليل داده ها از روش آماري تحليل كوواريانس استفاده شد. نتايج پژوهش نشان داد كه بين ميانگين نمرات پيشآزمون و پسآزمون پرخاشگري در دو گروه آزمايش وكنترل تفاوت معنا داري وجود دارد. از يافته هاي پژوهش ميتوان نتيجه گرفت كه نقاشي دركاهش مشکلات عاطفی-رفتاری دانش آموزان پسر موثر است.
کلمات کلیدی : اموزش هنر رفتار پرخاشگرانه مشکلات عاطفی- رفتاری نقاشی