بررسی رابطه هوش هیجانی با جذب مشتری و سودآوری در موسسات مالی و اعتباری
بررسی رابطه هوش هیجانی با جذب مشتری و سودآوری در موسسات مالی و اعتباری
محبوبه عاقلی1 محمدعلی کرامتی2
1) دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک.ایران
2) دکتری مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.ایران
محل انتشار :
دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد کسب و کار(2mesconf.com)
چکیده :
زمينه و هدف: اساس علم بازاريابي در تأثيرگذاري بر رفتار انسان هاست بخش بازار يابي تمام شركت ها همواره در تلاش است كه بتواند راه¬هايي را پيدا كند كه از طريق آنها بتواند تأثير بهتري بر افراد بگذارد و آنها را به عنوان مشتري جذب كند. به همين خاطر همواره علم بازاريابي با روان شناسي در تعامل بوده است تا بتواند از جديدترين يافته¬هاي روان شناسي براي تأثير¬گذاري بر خريداران استفاده كند لذا هدف از این پژوهش بررسی رابطه¬ی هوش هیجانی کارکنان با جذب مشتری و سودآوری در موسسات مالی و اعتباری بوده است.
مواد و روش ها: اين تحقیق از نظر هدف، پژوهشي کاربردي و در دسته تحقیق¬های همبستگی قرار دارد جامعهی مورد پژوهش شامل کارکنان موسسات مالی و اعتبار مجاز در شهر تهران بوده که برای سنجش وضعيت موجود از پرسشنامه38 سوالی استفاده شد و همچنین برای طراحی پرسشنامه این تحقیق از پژوهش گلمن و همکاران(2006) و مقیمی و رمضان(1392)
استفاده شده است. که پس از تأييد روايی و پايايی جهت جمعآوری دادهها مورد استفاده قرار گرفت. برای تعیین میزان همبستگی بین متغیرهای مطرح شده در مدل از ضریب همبستگی پیرسون،
از نرم¬افزاراس پی اس اس برای تجزیه¬و¬تحلیل فرضیه¬ها استفاده شده است.
نتیجه¬گیری: با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاکی از آن بوده است که بین هوش هیجانی کارکنان با سودآوری و جذب مشتری در موسسات مالی و اعتباری رابطه وجود دارد¬.
کلمات کلیدی :
هوش هیجانی
سودآوری
جذب مشتری