بررسی رابطه هوش هیجانی با جذب مشتری و سودآوری در موسسات مالی و اعتباری

محبوبه عاقلی1 محمدعلی کرامتی2

چکیده :
زمينه و هدف: اساس علم بازاريابي در تأثيرگذاري بر رفتار انسان هاست بخش بازار يابي تمام شركت ها همواره در تلاش است كه بتواند راه¬هايي را پيدا كند كه از طريق آنها بتواند تأثير بهتري بر افراد بگذارد و آنها را به عنوان مشتري جذب كند. به همين خاطر همواره علم بازاريابي با روان شناسي در تعامل بوده است تا بتواند از جديدترين يافته¬هاي روان شناسي براي تأثير¬گذاري بر خريداران استفاده كند لذا هدف از این پژوهش بررسی رابطه¬ی هوش هیجانی کارکنان با جذب مشتری و سودآوری در موسسات مالی و اعتباری بوده است. مواد و روش ها: اين تحقیق از نظر هدف، پژوهشي کاربردي و در دسته تحقیق¬های همبستگی قرار دارد جامعه‌ی مورد پژوهش شامل کارکنان موسسات مالی و اعتبار مجاز در شهر تهران بوده که برای سنجش وضعيت موجود از پرسشنامه38 سوالی استفاده شد و همچنین برای طراحی پرسشنامه این تحقیق از پژوهش گلمن و همکاران(2006) و مقیمی و رمضان(1392) استفاده شده است. که پس از تأييد روايی و پايايی جهت جمع‌آوری داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت. برای تعیین میزان همبستگی بین متغیرهای مطرح شده در مدل از ضریب همبستگی پیرسون، از نرم¬افزاراس پی اس اس برای تجزیه¬و¬تحلیل فرضیه¬ها استفاده شده است. نتیجه¬گیری: با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاکی از آن بوده است که بین هوش هیجانی کارکنان با سودآوری و جذب مشتری در موسسات مالی و اعتباری رابطه وجود دارد¬.
کلمات کلیدی : هوش هیجانی،سودآوری،جذب مشتری


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت کیفیت، بهره‎وری و تعالی سازمانی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد کسب و کار
آدرس وب سایت کنفرانس : 2mesconf.com
ارسال کننده : محبوبه عاقلی
کد IOI مقاله : XYFB-BBAFF
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYFB-BBAFF

مقالات مشابه
  1. بررسی رابطه هوش هیجانی با همدم طلبی و دوری گزینی در دختران نابینا مقطع دبیرستان شهر شاهرود
  2. رابطه هوش هیجانی و سازگاری اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر
  3. بررسی رابطه هوش هیجانی، سبک زندگی و سازگاری اجتماعی در دانشجویان
  4. نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
  5. رابطه بين هوش هيجاني وويژگيهاي شخصيتي باعملكرد تحصيلي دردانشجويان علوم پزشكي البرز
  6. تبيين نقش واسطه گري تاب آوري در رابطه هوش هيجاني و سازگاري
  7. هوش هیجانی(روانشناسی اجتماعی)
  8. اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم هیجانی بر هوش هیجانی، پرخاشگری، خشم و خصومت زنان متاهل شهر تهران
  9. بررسی تاثیر مزیت های رقابتی در راستای جذب مشتریان در سیستم بانکی
  10. شناسایی و اولویت بندی تاثیر اجزای تکنولوژی بر چابکی خط تولید با رویکرد ترکیبی MCDM فازی
  11. ارائه یک مدل MCDMفازی برای عوامل تاثیر گذار در انتخاب سبد سهام در بورس اوراق بهادار با رویکرد ترکیبی DEMATEL و ANP
  12. مدل ساختاری تفسیری (ISM) جهت افراز بندی مولفه های رضایت مندی مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی: بانک پارسیان)
  13. تحلیل اهمیت-عملکرد (IPA) مولفه های رضایت مندی مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی: بانک پارسیان)
  14. اثر بخشی آموزش ابراز وجودبر شادکامی و خوش بینی دانش آموزان پسر دبیرستان شهر یزد
  15. اثر بخشی آموزش ابراز وجودبر تحمل استرس و کنترل تکانه دانش آموزان پسر دبیرستان شهر یزد
سایر مقالات محل انتشار
  1. The Classification Basis of Industry in Tehran’s Stock Exchange
  2. بررسی نقش و تاثیر سرمایه فکری و مدیریت دانش در بخش خدماتی بر اساس مطالعات انجام گرفته در ایران
  3. بررسی تاثیر مدیریت سود با استفاده از فعالیت های واقعی بر کیفیت پراکندگی سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
  4. شناسايي و رتبه بندي عوامل و پیامدهای فرسودگي شغلي در جامعه پیراپزشکی با استفاده از مدل های یکپارچه دیمتل و تحليل شبكه فازي
  5. عنوان: استراتژی اقیانوس آبی
  6. تاثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی با میانجی گري مهارت سیاسی کارکنان
  7. بررسی تاثیر ابعاد سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمانی
  8. تئوري هاي موفقیت در مدیریت ریسک بکارگیري سیستمهاي اطلاعاتی در سازمان هاي مجازي
  9. نقش بازاریابی سبز در افزایش مسئولیت اجتماعی سازمان
  10. جو سازمانی یادگیری و عملکرد سازمانی
  11. Exploring and explain the relationship between Percieved organizational support, Organizational learning culture and Organizational Commitment on job satisfaction and Organizational Citizenship Behavior(case study:Parsian Bank in Tehran city)
  12. گسترش حضور زنان در هیات مدیره شرکت ها و اثر آن بر عملکرد مدیریت شرکت ها
  13. بررسی رفتار مصرف کننده و تدوین استراتژی مناسب بازاریابی و تاثیر آن بر عملکرد شرکت های ایرانی
  14. شناسایی و اولویت بندی عوامل پیش برنده و بازدارنده در توسعه¬ی گردشگری کوهستانی کندوان
  15. The study of suppliers performance manner of raw material for ShahreKord handmade carpet in order to develop carpet bunch with using of porter s diamond model