جستجو
بررسی رابطه هوش هیجانی با جذب مشتری و سودآوری در موسسات مالی و اعتباری
محبوبه عاقلی1 محمدعلی کرامتی2
چکیده :
زمينه و هدف: اساس علم بازاريابي در تأثيرگذاري بر رفتار انسان هاست بخش بازار يابي تمام شركت ها همواره در تلاش است كه بتواند راه¬هايي را پيدا كند كه از طريق آنها بتواند تأثير بهتري بر افراد بگذارد و آنها را به عنوان مشتري جذب كند. به همين خاطر همواره علم بازاريابي با روان شناسي در تعامل بوده است تا بتواند از جديدترين يافته¬هاي روان شناسي براي تأثير¬گذاري بر خريداران استفاده كند لذا هدف از این پژوهش بررسی رابطه¬ی هوش هیجانی کارکنان با جذب مشتری و سودآوری در موسسات مالی و اعتباری بوده است.
مواد و روش ها: اين تحقیق از نظر هدف، پژوهشي کاربردي و در دسته تحقیق¬های همبستگی قرار دارد جامعهی مورد پژوهش شامل کارکنان موسسات مالی و اعتبار مجاز در شهر تهران بوده که برای سنجش وضعيت موجود از پرسشنامه38 سوالی استفاده شد و همچنین برای طراحی پرسشنامه این تحقیق از پژوهش گلمن و همکاران(2006) و مقیمی و رمضان(1392)
استفاده شده است. که پس از تأييد روايی و پايايی جهت جمعآوری دادهها مورد استفاده قرار گرفت. برای تعیین میزان همبستگی بین متغیرهای مطرح شده در مدل از ضریب همبستگی پیرسون،
از نرم¬افزاراس پی اس اس برای تجزیه¬و¬تحلیل فرضیه¬ها استفاده شده است.
نتیجه¬گیری: با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها نتایج حاکی از آن بوده است که بین هوش هیجانی کارکنان با سودآوری و جذب مشتری در موسسات مالی و اعتباری رابطه وجود دارد¬.
کلمات کلیدی : هوش هیجانی،سودآوری،جذب مشتری
زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت کیفیت، بهرهوری و تعالی سازمانی
محل انتشار : دومین کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد کسب و کار
آدرس وب سایت کنفرانس : 2mesconf.com
ارسال کننده : محبوبه عاقلی
کد IOI مقاله : XYFB-BBAFF
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYFB-BBAFF
مقالات مشابه
- بررسی رابطه هوش هیجانی با همدم طلبی و دوری گزینی در دختران نابینا مقطع دبیرستان شهر شاهرود
- رابطه هوش هیجانی و سازگاری اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر
- بررسی رابطه هوش هیجانی، سبک زندگی و سازگاری اجتماعی در دانشجویان
- نقش هوش عاطفی و خودکارآمدی عاطفی در بهزیستی روانشناختی دانشجویان
- رابطه بين هوش هيجاني وويژگيهاي شخصيتي باعملكرد تحصيلي دردانشجويان علوم پزشكي البرز
- تبيين نقش واسطه گري تاب آوري در رابطه هوش هيجاني و سازگاري
- هوش هیجانی(روانشناسی اجتماعی)
- اثربخشی آموزش مهارتهای تنظیم هیجانی بر هوش هیجانی، پرخاشگری، خشم و خصومت زنان متاهل شهر تهران
- بررسی تاثیر مزیت های رقابتی در راستای جذب مشتریان در سیستم بانکی
- شناسایی و اولویت بندی تاثیر اجزای تکنولوژی بر چابکی خط تولید با رویکرد ترکیبی MCDM فازی
- ارائه یک مدل MCDMفازی برای عوامل تاثیر گذار در انتخاب سبد سهام در بورس اوراق بهادار با رویکرد ترکیبی DEMATEL و ANP
- مدل ساختاری تفسیری (ISM) جهت افراز بندی مولفه های رضایت مندی مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی: بانک پارسیان)
- تحلیل اهمیت-عملکرد (IPA) مولفه های رضایت مندی مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک (مطالعه موردی: بانک پارسیان)
- اثر بخشی آموزش ابراز وجودبر شادکامی و خوش بینی دانش آموزان پسر دبیرستان شهر یزد
- اثر بخشی آموزش ابراز وجودبر تحمل استرس و کنترل تکانه دانش آموزان پسر دبیرستان شهر یزد
سایر مقالات ارائه دهنده
سایر مقالات محل انتشار
- The Classification Basis of Industry in Tehran’s Stock Exchange
- بررسی نقش و تاثیر سرمایه فکری و مدیریت دانش در بخش خدماتی بر اساس مطالعات انجام گرفته در ایران
- بررسی تاثیر مدیریت سود با استفاده از فعالیت های واقعی بر کیفیت پراکندگی سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
- شناسايي و رتبه بندي عوامل و پیامدهای فرسودگي شغلي در جامعه پیراپزشکی با استفاده از مدل های یکپارچه دیمتل و تحليل شبكه فازي
- عنوان: استراتژی اقیانوس آبی
- تاثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی با میانجی گري مهارت سیاسی کارکنان
- بررسی تاثیر ابعاد سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمانی
- تئوري هاي موفقیت در مدیریت ریسک بکارگیري سیستمهاي اطلاعاتی در سازمان هاي مجازي
- نقش بازاریابی سبز در افزایش مسئولیت اجتماعی سازمان
- جو سازمانی یادگیری و عملکرد سازمانی
- Exploring and explain the relationship between Percieved organizational support, Organizational learning culture and Organizational Commitment on job satisfaction and Organizational Citizenship Behavior(case study:Parsian Bank in Tehran city)
- گسترش حضور زنان در هیات مدیره شرکت ها و اثر آن بر عملکرد مدیریت شرکت ها
- بررسی رفتار مصرف کننده و تدوین استراتژی مناسب بازاریابی و تاثیر آن بر عملکرد شرکت های ایرانی
- شناسایی و اولویت بندی عوامل پیش برنده و بازدارنده در توسعه¬ی گردشگری کوهستانی کندوان
- The study of suppliers performance manner of raw material for ShahreKord handmade carpet in order to develop carpet bunch with using of porter s diamond model