مقایسه میزان آشنایی دانشجویان مشاوره و علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ارومیه با مدیریت زمان

مقایسه میزان آشنایی دانشجویان مشاوره و علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ارومیه با مدیریت زمان

امیر همتی1 هادی نجفی فر2

1) دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
2) دانشجوی کارشنلسی راهنمایی ومشاوره،دانشگاه پردیس شهید رجایی،ارومیه

محل انتشار : چهارمین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی(4mrhconf.com)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف مقایسه میزان آشنایی دانشجویان مشاوره و علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ارومیه با مدیریت زمان انجام شده است. با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی، 580 نفر از دانشجویان دانشگاه با توجه به رشته تحصیلی به صورت طبقه ای متناسب با حجم هر یک از طبقات به طور تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه مدیریت زمان استفاده شده است. برای سنجش میزان پایایی از ضریب آلفای کرونباخ در یک مطالعه مقدماتی روی یک نمونه 30 نفری، پرسشنامه مدیریت زمان 79/0= α بدست آمد. داده های تحقیق پس از جمع آوری بر اساس سوالات پژوهش و با استفاده از آزمون T تک متغیره و T مستقل تحلیل شدند. نتایج حاکی از آن است که : وضعیت فرایند مفهوم مدیریت در میان دانشجویان مشاوره سال سوم و سال چهارم مثبت و معنی دار می باشند. تنها در میان دانشجویان سال اول , و سال دوم این وضعیت معنی دار نبود. وضعیت فرایند مفهوم مدیریت در میان دانشجویان علوم تربیتی سال اول و سال چهارم مثبت و معنی دار می باشد و تنها در میان دانشجویان سال دوم و سال سوم این وضعیت معنی دار نبود.
کلمات کلیدی : مدیریت زمان دانشجویان مشاوره دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ارومیه.