بررسی رابطه بین انواع سرمایه های اجتماعی و مدیریت دانش (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه پیام نور)

بررسی رابطه بین انواع سرمایه های اجتماعی و مدیریت دانش (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه پیام نور)

احسان احد مطلقی1 مژگان قاسمی2

1) استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور استان تهران، تهران، ایران
2) دانشجوی ارشد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور استان تهران، تهران، ایران

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی(3icmhconf.com)
چکیده :
دانش تنها دارایی شناخته شده ای است که وقتی دیگران در آن سهیم می شوند، افزایش می یابد. سرمایه اجتماعی بر ارتباطات افراد در درون سازمان تاکید دارد، تا آنجا که از دارایی های مهم هر سازمان است . هدف این مقاله بررسی رابطه بین انواع سرمایه های اجتماعی و مدیریت دانش در بین کارکنان دانشگاه پیام نور استان تهران می باشد. اين تحقيق، توصيفي - پيمايشي و از نوع همبستگي و روش جمع آوری داده ها، كتابخانه ای - ميداني است. جامعه آماری پژوهش کارکنان دانشگاه پیام نور است که اطلاعات و داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شدند. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر این است که بین سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش رابطه مثبت معناداری وجود دارد. درنتیجه سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از قابلیت های پژوهش به شمار می آید و در خلق و تسهیم دانش موجود در مدیریت دانش سازمان کمک بسیار نماید.
کلمات کلیدی : سرمایه اجتماعی مدیریت دانش دانشگاه پیام نور