بررسی رابطه بین انواع سرمایه های اجتماعی و مدیریت دانش (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه پیام نور)

احسان احد مطلقی1 مژگان قاسمی2

چکیده :
دانش تنها دارایی شناخته شده ای است که وقتی دیگران در آن سهیم می شوند، افزایش می یابد. سرمایه اجتماعی بر ارتباطات افراد در درون سازمان تاکید دارد، تا آنجا که از دارایی های مهم هر سازمان است . هدف این مقاله بررسی رابطه بین انواع سرمایه های اجتماعی و مدیریت دانش در بین کارکنان دانشگاه پیام نور استان تهران می باشد. اين تحقيق، توصيفي - پيمايشي و از نوع همبستگي و روش جمع آوری داده ها، كتابخانه ای - ميداني است. جامعه آماری پژوهش کارکنان دانشگاه پیام نور است که اطلاعات و داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمع آوری شدند. نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر این است که بین سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش رابطه مثبت معناداری وجود دارد. درنتیجه سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از قابلیت های پژوهش به شمار می آید و در خلق و تسهیم دانش موجود در مدیریت دانش سازمان کمک بسیار نماید.
کلمات کلیدی : سرمایه اجتماعی، مدیریت دانش، دانشگاه پیام نور


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت
محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی
آدرس وب سایت کنفرانس : 3icmhconf.com
ارسال کننده : احسان احد مطلقی
کد IOI مقاله : XYGC-BCFZK
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYGC-BCFZK

مقالات مشابه
  1. بررسی تاثیر بکارگیری مدیریت دانش بر توانمند سازی کارکنان دانشگاه ارومیه
  2. بررسی سرمایه اجتماعی در سکونتگاه‌های خودرو و تأثیر آن در توانمندسازی این نوع سکونتگاه‌ها (نمونه موردی: محله بردآباد شهریار)
  3. تحلیل و بررسی ویژگی مسیر های پیاده محور با تاکید بر غنای بصری به روش AHP نمونه موردی:شهر ارومیه
  4. ارتقای سرمایه اجتماعی در بافت تاریخی شهری(نمونه موردی بافت تاریخی شهر کرمان)
  5. بررسی مولفه های موثر بر موفقیت پروژه با رویکردی دانش محوردر مدیریت یک پروژه
  6. بررسی سرمایه های اجتماعی و هویت فرهنگی درصلح وامنیت بین المللی
  7. بررسی رابطه هوش هیجانی، سبک زندگی و سازگاری اجتماعی در دانشجویان
  8. مقایسه و بررسی میزان سلامت روان با گرایش به رنگ‌های تیره و روشن در بین دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور تفت در سال1394 – 1393
  9. بررسی عوامل مؤثر بر سلامت اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستانی شهر خلخال با تأکید بر نظریه های شناخت اجتماعی
  10. بررسی نقش مدیریت دانش در سازمان های پیشرو و کارآفرین
  11. نقش پیش بینی کننده شادکامی و امیدواری در پیشگیری از فرسایش سرمایه اجتماعی بین جوانان شهرستان زاهدان
  12. بررسی رابطه طرحواره های ناسازگار در پیش بینی رضایت زناشویی در دانشجویان پیام نور شیراز
  13. بررسی تاثیر مدیریت دانش در ایجاد و استقرار سازمان یادگیرنده
  14. بررسی عوامل موثربرپروژه های انبوه سازی بارویکردمبتنی برمدیریت دانش(به همراه مطالعه میدانی دراستان تهران)
  15. بررسی الگوهای استراتژی مدیریت دانش ، استراتژی دانش در سازمان ها و کاربرد ایمنی مبتنی بر مدیریت استراتژیك در محیط های كار
سایر مقالات ارائه دهنده
  1. بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر افزایش رضایت دریانوردان در بندر بوشهر
  2. بررسی تأثیر بکارگیری اصول نوین بازاریابی بر افزایش میزان صادرات ایران (مطالعه موردي: اتاق بازرگانی ایران)
  3. بررسی تاثیر عناصر بازاریابی در مدیریت ارتباط با مشتری ( مطالعه موردی فرش )
  4. بررسی رابطه ارتباطات الکترونیکی و نقش کارآفرینی
  5. حماقت عملکردی و مرزهای هوشمندی
  6. بررسی تاثیر آ گاهی مشتریان بر وفاداری به برند داخلی مورد مطالعه: محصولات با نام تجاری اتکا
  7. بررسی رابطه ابزارهای بازاریابی سبز با رفتار مصرف کننده( مطالعه موردی لوازم خانگی مورد استفاده کاربران اینترنتی)
  8. تبیین روابط میان بازاریابی داخلی، رضایت شغلی، گرایش مشتری، بازاریابی رابطه مند و عملکرد سازمانی
  9. بررسی رابطه بین انواع سرمایه های اجتماعی و مدیریت دانش (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه پیام نور)
  10. بررسی رضایتمندی مشتریان از خدمات پیش خوان های شهرنت بانک شهر
  11. بررسي و اولويت بندي عوامل كيفي موثر بر رضايت مشتريان در صنايع روغن نباتی مطالعه موردي شركت روغنكشي خرمشهر (روغن ورامين)
  12. تجزیـه و تحلیل عوامل بازاریابی عصبی و تأثیر آن بر خریـد (مطالعه موردی محصولات شرکت اچ تی سی)
  13. بررسی رابطه بازاریابی ویروسی و وفاداری مشتریان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)
  14. شناسایی و رتبه بندی عوامل اثرگذار مدیریت تامین ماشین آلات بر چابکی زنجیره تامین مورد مطالعه کارخانه های تولید مخازن تحت فشار CNG
  15. بررسی تاثیر کاربرد تجارت الکترونیک بر میزان صادرات سنگبری های صادرکننده سنگ استان اصفهان
سایر مقالات محل انتشار
  1. استراتژی مدیریت دانش و نقش رهبران سازمانی در نهادینه سازی آن
  2. بررسی رابطه بین مدیریت زنجیره تأمین سبز و کسب مزیت رقابتی با توجه به نقش میانجی‌گری هوش رقابتی در صنایع کوچک و متوسط شهر مشهد
  3. مقایسه ویژگی های زیستی و شناختی والدین کودکان اتیسم و والدین کودکان معلول ‏جسمی
  4. بررسی تأثیر توانمندسازی بر عملکرد کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرج
  5. بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی اثربخش بر توانمندسازی روان شناختی کارکنان جهت تعالی سازمانی
  6. بررسی راهکارهای عدالت کیفری در دادرسی اسلامی
  7. بررسی رابطه تدوین استراتژی آینده آزمایی و توسعه پایدار مدیریت در سازمانها
  8. نقش و تاثیر مدیریت استراتژیک بر پدیده همگرایی و عملکرد رسانه‌های اجتماعی
  9. بازنمایی کمی توزیع و ترکیب کاربری اراضی شهری با بهره گیری از خودهمبستگی فضایی و آنتروپی
  10. تأثير هزينه‌هاي دولت بر رشد اقتصادي ايران (1390-1360)
  11. مكتب اتريش- اقتصاد
  12. بررسی تاثیر تبلیغات شفاهی و تصوير شركت بر قصد خريد مجدد مشتريان خدمات بیمه اي(مورد پیمایش: مشتريان شركت بيمه ايران شهر اصفهان)
  13. بررسی و تحلیل تاثیر پست فوردیسم، پست مدرنیسم بر جهانی شدن مصرف
  14. بررسی ظرفیتهای تولیدی بخش‌های عمده اقتصادی در استان مرکزی
  15. کیفیت و کمیت در قضاوت حرفه ای حسابرس و شواهد حسابرسی