بررسي و اولويت بندي عوامل كيفي موثر بر رضايت مشتريان در صنايع روغن نباتی مطالعه موردي شركت روغنكشي خرمشهر (روغن ورامين)

احسان احد مطلقی1 محمدرضا یوسفی2 محمد شیخ محمدی خمسه3

چکیده :
فروش کالا و حتی خدمات به مشتریان یک هنراست. این هنردر علم فروش وبازاریابی به هنر متقاعدکردن تعبیرمی شود. فروشندگان خبره برای نحوه و عرضه کالاهای مختلف خود ترفندهای ویژه ای به کار می گیرند تا مشتریان و خریداران را متقاعد کنند که دست به جیب شوند. خریداران تحت تأثیر عناصر گوناگون بازاریابی تصمیم گیری به خرید می نمایند پس بهتر است که فروشنده توجه مستمر به خواسته ها و نیازهای مشتریان و عوامل تأثیرگذار در ارتقای سطح کیفی و کمی کالای خود و به کار گیری سیستم های اندازه گیری رضایت مشتری و دارا بودن حداقل تعداد شکایات، داشته باشد. مقاله حاضر در پي رتبه بندي 11عامل شناسايي شده بر رضايت مشترين روغن نباتي ورامين ميباشد .تحقيق به لحاظ هدف كاربردي و به روش توصيفي و از شاخه ميداني مي باشد بنابراين جمع آوري اطلاعات مورد نياز به صورت پيمايشي و از طريق پرسشنامه در دومرحله انجام شده است .در مرحله اول با توجه به منابع مختلف ليستي از عوامل در قالب پرسشنامه اوليه طراحي گرديد و در اختيار مديران و كاركنان شركت روغنكشي خرمشهر قرار گرفت تا آنها نيز عواملي را علاوه بر عوامل مذكور كه بر رضايت مشتريان موثر مي باشد به ليست اضافه نمايند . درمرحله دوم نيز با توجه به عوامل شناسايي شده پرسشنامه نهايي طراحي ، تعيين اعتبار و با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي در ميان 760 نفر از مشتريان خانم 6 فروشگاه اصلي اتكاي شهر تهران توزيع گرديد. يافته هاي تحقيق حاكي از رتبه بندي عوامل شناسايي شده از ديدگاه مشتريان بر اساس ميزان اهميت عامل مي باشد .
کلمات کلیدی : رضايت مشتري، كيفيت محصول، ويژگي هاي كالا


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت بازار
محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21
آدرس وب سایت کنفرانس : 3icm21.com
ارسال کننده : احسان احد مطلقی
کد IOI مقاله : XYHB-BEDEC
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYHB-BEDEC

مقالات مشابه
  1. تأثیر مدیریت دانش بر مدیریت ارتباط با مشتری
  2. درآمدی بر بازاریابی عصبی در محصولات صنعتی
  3. شناسایی عوامل مؤثر بر جذب سپرده در بانک‌های خصوصی شهر ایلام
  4. شناسایی تاثیر دو متغیر ایجاد نیاز در مشتری و ایجاد آگاهی بر عليت دوگانه در فرايند خريد (مصرف) مطالعه موردی در فروشگاه های مواد غذایی شهرستان قائمشهر
  5. بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش و رضایت مشتریان آن
  6. بررسي نقش کیفیت خدمات ، تصویر شرکت و رضایت مشتری بر ارزش ادراک شده (مطالعه موردی:شرکت هواپیمایی ماهان)
  7. Effect of Risk Management on Organizational Strategic Performance in SEO
  8. بررسي رابطه وفاداري مشتريان بين مشتري محوري و اخلاق
  9. عوامل مؤثر برجذب حداکثری منابع مالی در بانک¬ها
  10. بررسی تأثیر ریسک های بانکداری الکترونیکی بر رضایت، کسب منافع مشتری و قصد استفاده آنها در بانک سپه لرستان
  11. بررسی شاخص های ارزیابی رضایتمندی در شرکت های مهندسی پروژه محور توسط مشتریان خارجی (کارفرمایان) بر اساس مدل تئوری سیستم های خاکستری- مورد مطالعاتی: شرکت مهندسی مبینا
  12. سنجش کارایی پروژه‌های طراحی و توسعه محصول به کمک روش تحلیل پوششی داده‌ها (مطالعه موردی پروژه‌های طراحی و توسعه‌ی محصول در یک واحد تایرسازی)
  13. بررسی ابعاد موثر برتوفيق مدیریت ارتباط با مشتری در بانک صادرات یزد
  14. بررسی اثرت فرهنگ کیفیت محور بر رضایت مشتری ذر بانک های دولتی و خصوصی شهرستان سنندج
  15. کیفیت ارتباط کسب و کار در بازاریابی و اندازه گیری مبتنی بر تعامل
سایر مقالات ارائه دهنده
  1. بررسی تاثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر افزایش رضایت دریانوردان در بندر بوشهر
  2. بررسی تأثیر بکارگیری اصول نوین بازاریابی بر افزایش میزان صادرات ایران (مطالعه موردي: اتاق بازرگانی ایران)
  3. بررسی تاثیر عناصر بازاریابی در مدیریت ارتباط با مشتری ( مطالعه موردی فرش )
  4. بررسی رابطه ارتباطات الکترونیکی و نقش کارآفرینی
  5. حماقت عملکردی و مرزهای هوشمندی
  6. بررسی تاثیر آ گاهی مشتریان بر وفاداری به برند داخلی مورد مطالعه: محصولات با نام تجاری اتکا
  7. بررسی رابطه ابزارهای بازاریابی سبز با رفتار مصرف کننده( مطالعه موردی لوازم خانگی مورد استفاده کاربران اینترنتی)
  8. تبیین روابط میان بازاریابی داخلی، رضایت شغلی، گرایش مشتری، بازاریابی رابطه مند و عملکرد سازمانی
  9. بررسی رابطه بین انواع سرمایه های اجتماعی و مدیریت دانش (مطالعه موردی: کارکنان دانشگاه پیام نور)
  10. بررسی رضایتمندی مشتریان از خدمات پیش خوان های شهرنت بانک شهر
  11. بررسي و اولويت بندي عوامل كيفي موثر بر رضايت مشتريان در صنايع روغن نباتی مطالعه موردي شركت روغنكشي خرمشهر (روغن ورامين)
  12. تجزیـه و تحلیل عوامل بازاریابی عصبی و تأثیر آن بر خریـد (مطالعه موردی محصولات شرکت اچ تی سی)
  13. بررسی رابطه بازاریابی ویروسی و وفاداری مشتریان (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)
  14. شناسایی و رتبه بندی عوامل اثرگذار مدیریت تامین ماشین آلات بر چابکی زنجیره تامین مورد مطالعه کارخانه های تولید مخازن تحت فشار CNG
  15. بررسی تاثیر کاربرد تجارت الکترونیک بر میزان صادرات سنگبری های صادرکننده سنگ استان اصفهان
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی آثار کوتاه مدت و بلندمدت سیاست پولی و مالی بر بورس اوراق بهادار ایران
  2. راهبرد اقتصاد مقاومتی بر اساس مدل( FDREM)
  3. مدیریت علم است یا هنر
  4. بررسی رضایتمندی مشتریان از خدمات پیش خوان های شهرنت بانک شهر
  5. بررسی تنگناها در تبليغات اينترنتي
  6. بررسی موانع موجود در بازار و بازاریابی در ایران
  7. مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات ، نوین در آموزش وپرورش
  8. Investigating the relationship between the components of transformational leadership and Organizational Citizenship Behavior (OCB)
  9. ارائه الگویی جهت برنامه ریزی استراتژیک در صنعت نفت ایران
  10. بررسی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی مشتریان (مورد مطالعه : خطوط هوایی امارات)
  11. بررسی رابطه بین انتقال دانش با چابکی سازمانی در اداره امور مالیاتی استان اردبیل
  12. Proactive leadership and future strategy: testing proactive law and scenario planning as facilitating tools
  13. بررسی رتبه بندی خدمات الکترونیک بانک ها بر رضایت مشتریان ( مطالعه موردی :شعب بانک اقتصاد نوین شهر اهواز)
  14. بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش بر عملکرد شغلی دبیران سازمان آموزش و پرورش ناحیه 4 شهر مشهد
  15. بررسي و اولويت بندي عوامل كيفي موثر بر رضايت مشتريان در صنايع روغن نباتی مطالعه موردي شركت روغنكشي خرمشهر (روغن ورامين)