بررسی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی مشتریان (مورد مطالعه : خطوط هوایی امارات)

بابک سپاس مقدم1 بهرام خیری2

چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری مشتریان در خطوط هوایی امارات انجام گردیده است. برای نیل به اهداف بالا پس از مطالعه پیشینه موضوع در ادبیات داخلی و خارجی متغیرهای شخصیت برند بر اساس مدل جنیفر آکر بر وفاداری نگرشی در بین مشتریانی که حداقل یکبار از خطوط هوایی امارات استفاده کرده اند، مورد بررسی قرار گرفت. برای انجام پژوهش، نیاز به جمع¬آوری داده¬های اولیه بود. به همین منظور پرسشنامه¬ای با 47 سوال طراحی و تدوین گردید. تعداد کل 384 نفر مشتری که جامعه آماری مورد نظر پژوهش می باشد و در این تحقیق به علت این که جامعه آماری نامحدود می¬باشد، از روش نمونه¬گیری تصادفی استفاده شده است. همه پرسشنامه ها معتبر برای تجزیه و تحلیل می باشند. تحلیل داده های گردآوری شده طی 2 مرحله انجام شد. نخست به توصیف نمونه مورد بررسی پرداختیم. در نهایت، برای شناسایی تأثیر متغیرها بر یکدیگر از آزمون رگرسیون استفاده گردید که به وسیله نرم-افزارSPSS نسخه 21 انجام گردید. نتایج تحقیق نشان داد که همه ابعاد شخصیت برند (صداقت، هیجان، شایستگی و سرسختی) به‌جز کمال برند بر وفاداری نگرشی مشتریان موثر است.
کلمات کلیدی : شخصیت برند، شخصیت نام تجاری، وفاداری مشتریان، وفاداری نگرشی، خطوط هوایی امارات


زبان مقاله : فارسی
محور مقاله : مدیریت بازار
محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21
آدرس وب سایت کنفرانس : 3icm21.com
ارسال کننده : بابک سپاس مقدم
کد IOI مقاله : XYHB-BEDDH
لینک مستقیم مقاله : https://isnac.ir/XYHB-BEDDH

مقالات مشابه
  1. ارائه مدل علي روابط جو اخلاقي و وفاداري نگرشي با تأکيد بر نقش واسطه اي اعتماد سازماني در ميان اعضا هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شيراز
  2. بررسی تاثیر خدمات نوین بانکی بر وفاداری مشتریان بانک صادرات شهرستان کاشمر
  3. تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی و تصویر شرکت بر ارزش ویژه برند دربخش نرم افزاری صنعت فناوری اطلاعات
  4. بررسی رابطه بین ارزش ویژه برند فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش و رضایت مشتریان آن
  5. بررسی رابطه بین اعتماد سازماني وبعد رفتاری وفاداری سازمانی در ميان اعضا هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد شيراز
  6. تاثیر تبلیغات تجاری بر وفاداری مشتریان نسبت به یک برند خاص (مطالعه ی موردی برند ال جی)
  7. نقش رضایت و وفاداری مشتریان در عملکرد بانک ها
  8. بررسي تاثير وفاداري مشتري بر سهم مشتري در مراحل مختلف چرخه عمر رابطه (مطالعه موردی شركت پارس حيات تبریز)
  9. بررسی رابطه بین بازاریابی رابطه مند با رضایت و وفاداری مشتریانِ «صنایع لبنی پگاه استان اردبیل»
  10. فرضیات حاکم بر شخصیت سازی برند در بازاریابی
  11. بررسی تأثیر تصویر فروشگاه بر رضایت ،کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان (مطالعه موردی فروشگاه های شهروند در شهر تهران)
  12. تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک بر رضایت الکترونیک و وفاداری الکترونیک مشتریان
  13. بررسی تأثیر اعتبار برند و کیفیت ادراک شده بر وفاداری مشتریان و نقش تعدیلگر کشور مبدأ (مطالعه موردی بازار خوردرو های داخلی و خارجی در سطح شهر ساری)
  14. بررسی تاثیر عوامل بازار یابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان بانک
  15. بررسی رابطه کیفیت خدمات الکترونیک با وفاداری و رضایتمندی مشتریان شعب بانک ملی اهواز
سایر مقالات محل انتشار
  1. بررسی آثار کوتاه مدت و بلندمدت سیاست پولی و مالی بر بورس اوراق بهادار ایران
  2. راهبرد اقتصاد مقاومتی بر اساس مدل( FDREM)
  3. مدیریت علم است یا هنر
  4. بررسی رضایتمندی مشتریان از خدمات پیش خوان های شهرنت بانک شهر
  5. بررسی تنگناها در تبليغات اينترنتي
  6. بررسی موانع موجود در بازار و بازاریابی در ایران
  7. مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات ، نوین در آموزش وپرورش
  8. Investigating the relationship between the components of transformational leadership and Organizational Citizenship Behavior (OCB)
  9. ارائه الگویی جهت برنامه ریزی استراتژیک در صنعت نفت ایران
  10. بررسی تاثیر شخصیت برند بر وفاداری نگرشی مشتریان (مورد مطالعه : خطوط هوایی امارات)
  11. بررسی رابطه بین انتقال دانش با چابکی سازمانی در اداره امور مالیاتی استان اردبیل
  12. Proactive leadership and future strategy: testing proactive law and scenario planning as facilitating tools
  13. بررسی رتبه بندی خدمات الکترونیک بانک ها بر رضایت مشتریان ( مطالعه موردی :شعب بانک اقتصاد نوین شهر اهواز)
  14. بررسی رابطه بین ابعاد مدیریت دانش بر عملکرد شغلی دبیران سازمان آموزش و پرورش ناحیه 4 شهر مشهد
  15. بررسي و اولويت بندي عوامل كيفي موثر بر رضايت مشتريان در صنايع روغن نباتی مطالعه موردي شركت روغنكشي خرمشهر (روغن ورامين)