بررسی تأثیر ابعاد خدمات برند بر وفاداری به نام تجاری با تأکید بر نقش رضایت و نگرش برند در بانک ملت(شعبات مرکزی)

بررسی تأثیر ابعاد خدمات برند بر وفاداری به نام تجاری با تأکید بر نقش رضایت و نگرش برند در بانک ملت(شعبات مرکزی)

زینب نامداری1 علیرضا امیرکبیری2 فریده حق شناس کاشانی3

1) دانشجوی کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، گروه مدیریت بازرگانی، تهران،ایران
2) دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، گروه مدیریت بازرگانی، تهران، ایران
3) دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، گروه مدیریت بازرگانی، تهران، ایران

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع(3icmi.com)
چکیده :
پژوهش حاضر به بررسی تأثیرابعاد خدمات برند بر وفاداری به نام تجاری با تأکید بر نقش رضایت و نگرش برند در بانک ملت شهر تهران (شعبات مرکزی) می‌پردازد. روش تحقيق مورد استفاده از نوع توصيفي، پيمايشي و همبستگي مي‌باشد. هم‌چنين جامعه آماري تحقيق حاضر شامل‌، كلية مشتریانی که از خدمات بانک ملت در استان تهران استفاده می‌کنند می‌باشد‌. حجم نمونه با استفاده از فرمول كوكران 384 نفر تعيين گرديد و روش نمونه‌گيري پژوهش حاضر نمونه‌گيري خوش‌های مي‌باشد. داده‌‌هاي تحقيق با روش كتابخان‌هاي و ميداني گردآوري شده و ابزار مورد استفاده پرسشنامه بوده است. پايايي پرسشنامه‌‌ها با استفاده از روش آلفای كرونباخ 866 .0و روايي ابزار با روش محتوايي مورد تأييد قرار گرفت‌هاند. اطلاعات تحقیق به کمک نرم‌افزار لیزرل و با استفاده از آزمون‌‌هاي آماري، توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج اين تحقيق حاکي از آن است که تأثیر ارتباطات برند بر رضایت برند با ضریب(0.91) بیشترین وزن را داشته است. از سوي ديگر نتایج نشان می‌دهد که تأثیر رضایت مشتری به برند بر نگرش برند با ضریب(0.47) كم‌ترين وزن را در ميان متغیر‌های موجود را به خود اختصاص داد‌ه اند.
کلمات کلیدی : وفاداری به نام تجاری رضایت نگرش برند رضایت مشتری شواهد برند