بررسی تحلیلی شدت رقابت و گرایش استراتژیک در صنایع کوچک و متوسط

بررسی تحلیلی شدت رقابت و گرایش استراتژیک در صنایع کوچک و متوسط

احسان عباسپور1 حسین زاهد نژاد2

1) عضوء هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان
2) دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی دا نشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان

محل انتشار : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع(3icmi.com)
چکیده :
هدف این پژوهش بررسی تحلیلی شدت رقابت و گرایش استراتژیک در صنایع کوچک و متوسط می¬باشد. که از طریق روش کتابخانه ای جهت بررسی متغیرها استفاده شده است. گرایش استراتژيك با بررسي محيط خارجي و داخلی سازمان، فرصتها و تهديدهاي محيطي و قوتها و ضعفهاي داخلي را شناسايي مي كند و با درنظر داشتن ماموريت سازمان، اهداف بلندمدت براي سازمان تنظيم مي كند و براي دستيابي به اين اهداف، از بين گزينه هاي استراتژيك اقـــدام به انتخاب استراتژي هايي مي¬كند كه با تكيه بر قوتها و با بهره گيري از فرصتها، ضعفها را ازبين برده و از تهديدها پرهيز كند تا درصورت اجراي صحيح باعث موفقيت سازمان در ميدان رقابت شود.
کلمات کلیدی : شدت رقابت گرایش استراتژیک صنایع کوچک و متوسط