بررسی شاخص های فردی مؤثر بر خرید بیمه عمر از دیدگاه خبرگان صنعت بیمه

بررسی شاخص های فردی مؤثر بر خرید بیمه عمر از دیدگاه خبرگان صنعت بیمه

محمد خدائی وله زاقرد1 طاهره هدائی2

1) استادیار و عضو هیات علمی گروه حسابداری، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال
2) دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بیمه، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ( نویسنده مسئول )

محل انتشار : همایش مدیریت، نوآوری و کارآفرینی(ieconf.ir)
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف «بررسی عوامل موثر بر خرید بیمه عمر از دیدگاه خبرگان صنعت بیمه» با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری مورد نظر در این تحقیق را کلیه خبرگان صنعت بیمه در شهر تهران تشکیل می دهد که بر اساس آخرین آمار تعداد این اعضاء 133 نفر می باشد، بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده، 100 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. در پژوهش حاضر برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته، برای گردآوری داده ها استفاده شده است. روایی محتوایی پرسشنامه مورد تأیید متخصصان و خبرگان قرار گرفته است. پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ برابر 86/0 برآورد گردیده است. برای تحلیل یافته ها از روشهای آماری توصیفی و آمار استنباطی (آزمون T تک متغیره) استفاده شد. یافته¬های پژوهش نشان داد که از دیدگاه خبرگان صنعت بیمه سطح درآمد، امید به زندگی، سطح تحصیلات، جنسیت افراد بر بیمه عمر تأثیر دارد.
کلمات کلیدی : سطح درآمد امید به زندگی سطح تحصیلات جنسیت بیمه عمر